۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۸۷۱۴۶
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

پیام سند الگوی پیشرفت نهادینه سازی روح "ما می توانیم" در جامعه است

نماینده خبرگان با بیان این که رسیدن به اهداف انقلاب در گرو برنامه ریزی شایسته و صحیح است، گفت: مهم ترین پیام رهبری از ابلاغ سند الگوی پیشرفت نهادینه سازی روح «ما می توانیم» در جامعه است.
آیت الله توکل

آیت الله سیدرحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به پیام ابلاغ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با افق 50 ساله از سوی رهبر معظم انقلاب، آن هم در فضایی که برخی به دنبال القای ناکارآمدی نظام هستند اشاره کرد و گفت: مهم ترین پیام رهبری این بود که «ما می توانیم» و از توان رسیدن به اهداف و چشم اندازهای انقلاب اسلامی برخوردار هستیم.

وی با بیان این که رسیدن به اهداف انقلاب در گرو برنامه ریزی شایسته و صحیح است، اظهار داشت: رهبری قصد دارند به جامعه اعلام کنند که ما دارای توان کافی برای رسیدن به اهداف انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی هستیم و باید این راه را با داشتن برنامه جامع و کامل طی کنیم.

آیت الله توکل با اشاره به این که عده ای از وجود بحران در ایران دم می زنند و می خواهند روح «ما نمی توانیم» را در جامعه نهادینه کنند، تصریح کرد: این عده قصد دارند تا جامعه را نسبت به آینده نظام دلسرد کنند، بنابراین دانسته یا ندانسته در حال آب ریختن به آسیاب دشمن بوده و نقش بلندگوی دشمن را ایفا می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسؤولان باید نشاط کاری داشته و از حالت انفعالی خارج شوند، مطرح کرد: همه باید با همکاری و همدلی گرد هم آمده و برای مردم زمینه ای فراهم کنیم تا نخبگان و متخصصان بتوانند به فراخوان رهبری پاسخی شایسته دهند.

وی با تأکید بر بکارگیری مسؤولان شایسته در عرصه های مدیریتی کشور خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان همواره باید در نظر داشته باشند که اگر می توانند برای جامعه مفید باشند در پست و مقام خود باقی مانده و به مردم خدمت کنند، اما اگر می دانند در پست خود موفق نیستند و نمی توانند برای مردم مفید باشند، سمت خود را رها کرده و بگذارند افراد شایسته وارد عرصه های مدیریتی شده و مسیر انقلاب را رو به پیشرفت هدایت کنند.

آیت الله توکل با بیان این که افرادی باید عرصه های مدیریتی جامعه را برعهده بگیرند که با درد مردم آشنا باشند، تصریح کرد: کسانی که مشکل مالی نداشته و میلیاردها تومان در حساب هایشان پس انداز داشته باشند نمی توانند درد مردم را درک کنند؛ شهید رجایی از این جهت موفق بود که درد مردم را با همه وجود حس می کرد، بنابراین کسانی باید در جامعه مسؤولیت داشته باشند که مشکلات مردم را درک کرده و درد شرمندگی نان آوران خانه ها را فهمیده باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم گردهم آمدن نخبگان، اندیشمندان، جامعه شناسان و سایر اقشار اهل علم و قلم جامعه برای شکوفاسازی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تأکید و عنوان کرد: باید زمینه لازم برای حضور فعال این دسته از افراد برای مشارکت در تکمیل سند الگوی پیشرفت از سوی مسؤولان فراهم شود تا بتوانند با هم اندیشی آن را کامل کنند.

وی در پایان به نقش آفرینی حوزه های علمیه در زمینه به کمال رسیدن سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه باید علاوه بر تلاش در زمینه شکوفایی سند الگوی پیشرفت، روح امید را در جامعه نهادینه کنند تا افراد با جدیت بیشتری در این زمینه فعالیت کنند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات