۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۸۵۴۰۴
آیت الله سعیدی:

انقلاب با نظریه مقاومت لیبرال دموکراسی غرب را به دره سقوط می کشاند| سخن وزیر خارجه درباره پولشویی نسنجیده بود

امام جمعه قم از مسؤولان کشور خواست به جای حاشیه سازی به مشکلات اصلی کشور رسیدگی کنند و سخنان وزیر خارجه درباره پولشویی را نسنجیده دانست.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: حضرت دوران امامت بسیار سختی را گذراندند، ایشان در نامه ای درباره این دوران فرمودند هیچ یک از پدرانم محنتی را که من کشیدم را نکیشدند.

وی با اشاره به فعالیت های مهم امام عسکری(ع) افزود: یکی از کارهای مهم حضرت آماده سازی شیعیان برای دوران سخت غیبت بود، غیبت از دوران های سختی است که امت پیامبر در آن امتحان می شوند، مسأله دیگر معرفی امام زمان(عج) بود.

آیت الله سعیدی با بیان این که امام حسن عسکری(ع) با فتنه گران داخلی مانند صوفیه، واقفیه و غلات مقابله می کردند، اظهار داشت: ادعای امامت پس از امام عسکری(ع) توسط جعفر کذاب از درون خاندان اهل بیت(ع) بر مشکلات و سختی های حضرت افزوده بود.

وی همچنین آغاز امامت امام زمان(عج) و سالروز آزادی سوسنگرد به فرمان امام راحل که رهبر انقلاب در آن نقش کلیدی داشتند را تبریک گفت.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت همچنین با تبریک سالروز ازدواج پیامبر گرامی اسلا(ص) با حضرت خدیجه(ع)، برای حل مشکلات ازدواج جوانان دعا کرد.

وی با گرامیداشت آغاز هفته وحدت ادامه داد: فاصله بین 12 تا 17 ربیع را هفته وحدت نامیدند تا مسلمانان جهان در این ایام از پیامبر خدا یاد کنند و اسلامی را که آن پیامبر بزرگ آوردند گرامی دارند، امروز با گذشت بیش از هزار و 400 سال از آن تاریخ بیش از همیشه نیازمند بازخوانی اسلامی هستیم که پیامبر مبشر آن بودند.

امام جمعه قم با بیان این که یکی از برکات انقلاب اسلامی مطرح کردن اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) در سطح جهان است، ابراز داشت: این همان چیزی است که آمریکایی ها و صهیونیست ها را به وحشت انداخته است چرا که اسلام ناب جاهلیت معاصر و نظام سلطه را در هم شکسته است.

وی عنوان کرد: به فضل الهی قرن آینده قرن اسلام ناب محمدی و حاکمیت مصلح جهانی و رهبری امام زمان(عج) خواهد بود و آن حضرت جهان را  پر از عدل و داد خواهند کرد، ولایت فقیه در عصر غیبت گامی به سمت و سوی احیای اسلام ناب و زمینه ساز تشکیل حکومت و حاکمیت رهبری الهی در جهان است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بایسته است که شاخص های اسلام ناب را به عنوان مکتب انقلاب اسلامی بازخوانی کنیم، اسلام اهل بیت(ع) تداوم راستین اسلام رسول اکرم(ص) است، معارف اسلام ناب در مکتب اهل بیت(ع) تجسم پیدا کرده و تفکیک بین اسلام رسول الله و اسلام اهل بیت(ع) به معنای برش انحرافی و خطرناک در اسلام است.

وی با اشاره به برخی انحراف ها در این زمینه اضافه کرد: یک دسته کسانی هستند که خود را از سفره اهل بیت(ع) محروم کردند و بر سر سفره شیفتگان ریاست، قدرت و ثروت صرفا به بهانه این  که مصاحبت با رسول خدا داشتند نشستند، جریان دیگر مدعیان ولایت اهل بیت(ع) هستند یعنی کسانی که مسیر خود را جدای از نگاه وحدت بخش پیامبر و امیرمؤمنان و امت اسلامی قرار دادند، این افراد به تشیع صرفا نگاه فرقه ای می کنند در حالی که تشیع امتداد راستین اسلام پیامبر و متعلق به همه امت اسلامی است.

آیت الله سعیدی با بیان این که محبت به اهل بیت(ع) همان حبل الله متین است که امت اسلامی را در امواح فتنه و گمراهی هدایت می کند، گفت: این محبت نجات بخش امت اسلامی است؛ شاخصه دوم اسلام ناب عقلانیت است، ما شیعیان افتخار می کنیم که نخستین کتاب معتبر شیعی یعنی کافی با کتاب عقل و جهل شروع می شود.

وی افزود: عقل گرایی در اسلام ناب به معنای عقل خود بنیان و جدای از تبیین حقیقت هستی نیست بلکه در سایه هدایت های اهل بیت(ع) خردورزی، حکمت و عقلانیت در منظومه فکری، ارزشی، اخلاقی و رفتاری یک انسان مکتبی میزان اعتدال است.

امام جمعه قم با تأکید بر این که اسلام ناب اسلام معنویت و تقوا بر پایه بندگی به خدا و آزادی از غیر آن است، اظهار داشت: محصول چنین معنویتی کرامت انسانی و مسؤولیت شناسی است،  شاخصه دیگر اسلام ناب محمدی عدالت گرایی بر پایه نفی ظلم و ستم است، امروز این عدالت گرایی در سیاست بین الملل جمهوری اسلامی در دفاع از ملت های مظلوم به ویژه فلسطین تبلور یافته است.

وی ادامه داد: اسلام ناب اسلام مبارزه با مستکبران، مفسدان، سلطه گران و طاغوت ها است، این شاخصه بر پایه جهاد فی سبیل الله و مقاومت اسلامی در مواجهه با دشمن شکل می گیرد، امروز مکتب انقلابی اسلامی که بر اساس شاخصه های اسلام ناب شکل گرفته در مواجهه با نظام سلطه بین الملل، گمشده انسان معاصر است و تمدن  غربی پایه های فکری خود  را از دست داده و رو به افول است.

آیت الله سعیدی با بیان این که آمریکا نماد تمدن غربی است، ابراز داشت: در آمریکا همه مؤلفه های افول و قرارگرفتن در سراشیبی نمایان شده که در رأس مؤلفه ها این است که لیبرال دموکراسی به دلیل مسخ هویت انسانی و بحران سازی برای انسان معاصر دیگر جذابیت خود را از دست داده است و انسان خسته و گمشده و دارای بحران هویت در جست و جوی مکتبی است که علم و ایمان را بر پایه احیای فطرت در دنیای معاصر زنده کند که این مکتب اسلام ناب محمدی است.

وی عنوان کرد: مؤلفه دیگر افول آمریکا ظلم، جنایت، استبداد و استعمار جهانی و چپال ثروت های ملت های منطقه است که آمریکا را به سراشیبی سقوط کشانده است، مؤلفه دیگر افول معنویت و هویت در امور مختلف از جمله در خانواده ها است و زشت ترین منکرات اخلاقی که در تضاد با هویت انسانی است در غرب مشاهده می شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: گرایش به دین و معنویت در غرب رشد ویژه ای پیدا کرده است، ارسال نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی برای این بود که جوانان غربی بتوانند بی واسطه و مستقیم بینش خود را نسبت به اسلام غنی کنند.

وی اضافه کرد: قطعا انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی توانسته دین حرکت بخش و احیاگر را به عنوان نسخه نوین درمان مشکلات انسان و رهایی انسان ها از یوغ استبداد و استعمار مطرح کند، انقلاب در دهه نخست خود موفق به نابودی مارکسیسم به عنوان یکی از ایدئولوژی های مطرح در جهان شد و در دهه چهارم و پنجم انقلاب اسلامی نظام قادر است بر پایه نظریه مقاومت در برابر دشمن به فضل الهی لیبرال دموکراسی غرب را به دره سقوط می کشاند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به هدف قراردادن صهیونیست ها توسط نیروی مقاومت فلسطین گفت: این نیروی مقاومت در عملیات های مختلف چندین صهیونیست را به هلاکت رساندند و در پی شلیک موفقیت آمیز صدها موشک به سمت صهیونیست ها شکست سنگینی را بر این رژیم غاصب تحمیل کردند که استعفای وزیر جنگ این رژیم از پس لرزه های این پیروزی بود.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند روزگار بزن در رو تمام شده و اسرائیل همانگونه که رهبری پیش بینی کردند 25 سال آینده را نخواهد دید.

آیت الله سعیدی در پایان تأکید کرد: از مسؤولان ارشد نظام انتظار می رود که به مسائل اصلی کشور مانند مقابله با جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن و تلاش برای شکست تحریم های آمریکا اهتمام ویژه کنند و زیبنده این مسؤولان نیست که به مسائل حاشیه ای درجه چندم بپردازند، مسائلی مانند حضور زنان در ورزشگاه ها که حوزه های علمیه و مراجع تقلید بارها در این زمینه موضع گرفتند حاشیه است، چرا برخی از مسؤولان اجرایی موضعی را بر خلاف فقاهت و مرجعیت اعلام می کنند.

وی افزود: از مسؤولان دستگاه دیپلماسی انتظار می رود در اظهارات خود از موضع عزت، حکمت و مصلحت به گونه ای سخن بگویند که دستاویز رسانه های بیگانه نشود، سخنان وزیر خارجه درباره پولشویی در داخل سنجیده نبود.

ارسال نظرات