۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۸۵۳۵۴
آیت الله علوی گرگانی:

گرفتاری ها به دلیل عدم توجه به احکام الهی است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که همه گرفتاری های ما به دلیل عدم توجه به اهمیت عمل به احکام الهی است، گفت: چه بسا انسان در زبان اظهار به پایبندی به دین کند، اما در عمل به گونه دیگری رفتار کند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمدعلی علوی گرگانی در دیدار اعضا و معلمان مؤسسه رستگاران با بیان این که عمل به احکام الهی بزرگترین دغدغه انبیا و اوصیای الهی بوده است، گفت: اولیای الهی همواره از این که مردم به احکام الهی عمل نمی کردند ناراحت و نگران بوده اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به آیات 66 تا 68 سوره نساء اشاره و اظهار کرد: اگر مردم به موعظه های بزرگان دینی عمل کنند خداوند به آن ها پاداش بزرگ عطا کرده و به سوی راه راست هدایتشان می کند.

وی با اشاره به این که همه گرفتاری های ما به دلیل عدم توجه به اهمیت عمل به احکام الهی است، ابراز داشت: چه بسا انسان در زبان اظهار به پایبندی به دین کند، اما در عمل به گونه دیگری رفتار کند، بنابراین آنچه که محور اصلی دین گرایی محسوب می شود عمل به آموزه های دینی است، زیرا اظهار لسانی زمینه را برای عمل آماده می کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در قیامت نیز از اعمال انسان ها سؤال می شود، افزود: انسان باید همواره به گونه ای عمل کند تا در قیامت بتواند از گردنه های خطرناک  عبور کرده و پاسخگوی سؤالات درگاه ایزدی باشد؛ انسان نباید سرگرم مادیات شده و از ارزش ها غافل شود، زیرا خداوند انسان را در این دنیا با مادیات مواجه کرده تا با اندیشه و تفکر به ارزش ها و واقعیت ها دست پیدا کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت تقویت اعتقاد جامعه به معاد و روز قیامت بیان کرد: باید بدانیم که هر آنچه در راه خداوند صرف کنیم ماندگار می شود و هر آن چه که در راه غیر خدا صرف کنیم فانی شده و در قیامت از ما دستگیری نخواهد کرد، بر این اساس معلمان باید خدمات خود در عرصه های فرهنگی و تربیتی را برای رضای خداوند انجام دهند تا عملشان ماندگار شود.

وی با اشاره به این که معلمان باید شاگردان خود را با دیدگاه مذهبی تربیت کنند، خاطرنشان کرد: محیط تعلیم و تعلم مرحله بسیار حساسی در تربیت فرزندان است، برای همین باید به گونه ای طراحی شود که فرزندان در این محیط به صورت مذهبی، قرآنی و دینی تربیت شوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی به اوضاع نابسامان تربیت دانش آموزان در زمان پهلوی اشاره و تأکید کرد: در زمان طاغوت فرزندانی که به مدرسه می رفتند از لحاظ اعتقادی متزلزل می شدند، چون فضای آن زمان دینی نبود، اما هم اکنون که به برکت نظام جمهوری اسلامی فضای دینی بر کشور حاکم است باید از این ظرفیت استفاده کرده فرزندانی شایسته، پاک و متدین تربیت کنیم که به ماورای طبیعت نیز توجه داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در روایات آمده است که آموزش در کودکی همانند حکاکی بر روی سنگ است، خطاب به معلمان عنوان کرد: برای تربیت فرزندان جامعه دلسوزی کنید و در درس های خود اشارات مذهبی داشته باشید، زیرا سخنان شما در قلب کودکان نقش می بندد./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات