۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۸۴۹۴۹
امام جمعه بجنورد:

ملاک اصلی در جابجایی مدیران فضل علمی و فضیلت عملی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر جوان‌گرایی در اعطای مسؤولیت‌ها، گفت: باید ملاک اصلی در واگذاری مسؤولیت‌ها فضل علمی و فضیلت عملی باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، به حدیثی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده امام چهارم شیعیان «أشکرُکم للّه‌ِ أشکرُکم للناسِ»؛ سپاس‌گزارترین شما از خدا، سپاس‌گزارترین شما از مردم است.

وی افزود: بر این اساس کسی که سپاسگزاری او نسبت به خادمان الهی بیشتر باشد سپاسگزاری او نزد خداوند هم بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به خدمات شایسته حجت‌الاسلام عابدینی در کسوت مدیریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، گفت: احداث دفتر شورای سیاست‌گذاری در خراسان شمالی یکی از خدمات مهم مسئول سابق این شورا در استان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: احداث دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان جزء باقیات‌الصالحات بوده و آبروی استان است.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، اظهار کرد: حجت‌الاسلام آزموده هشت سال امام جمعه موقت جاجرم و سنخواست بوده و افزون بر این استاد حوزه و دانشگاه است و مدیریت مدرسه علمیه امام موسی کاظم جاجرم به مدت شش سال و دو سال مدیریت مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد را در کارنامه خود دارد و از مدرسان برجسته حوزه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جوان بودن مدیر جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، اظهار کرد: رهبری به جوان‌گرایی در کشور اهتمام ویژه‌ای دارند؛ زیرا ضروری است جوانان اندک‌اندک مسندهای مدیریتی کشور را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: وقتی رسول گرامی اسلام جوان 25 ساله‌ای را برای فرمانداری مکه انتخاب کردند عده‌ای از افراد مسن به این موضوع اعتراض کردند، حضرت محمد (ص) فرمودند: «لیس الاکبر هو الافضل بل الافضل هو الاکبر» و تأکید کردند هر بزرگی بافضیلت نیست بلکه هر بافضیلتی بزرگ است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در مسئولیت‌ها ملاک کبر سن نیست بلکه ملاک فضل علمی و فضیلت عملی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه از مدیر جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خواست تا خدمت این شورا به استان و شهرستان‌ها بیشتر شده و به امامان ائمه جمعه موقت هم توجه بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شایسته است گاهی نشست‌های مشترکی با امامان جمعه دائم و موقت برگزار شده تا زمینه‌های انتقال تجربیات ائمه جمعه دائم به موقت فراهم شود.

گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام حسین عابدینی در سمت مدیریت نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید این شورا در استان معارفه شد./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات