۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۸۴۶۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

ترویج و نهادینه سازی سیره متعالی رضوی در جامعه کنونی ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ترویج و نهادینه‌سازی سیره متعالی رضوی در جامعه کنونی با توجه به تلاش‌های امام رضا(ع) برای دستیابی به نظام والای اخلاقی و تربیتی، ضروری است.
حجت الاسلام صفر قربان پور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر قربانپور همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: مومن برای دستیابی به درجات عالی اخلاقی و تربیتی در زندگی، نیازمند الگو و سرمشقی مطمئن است و مطابق آیات قرآن کریم و روایات پیشوایان دینی و ائمه معصومین(ع)، نیکوترین و مناسب‌ترین الگو پیامبر اعظم(ص) است.

وی افزود: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در زندگی فردی و اجتماعی، همچون دیگر ائمه و اجداد بزرگوارشان، آئینه تمام نمای صفات عالی نبی مکرم اسلام(ص) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: مناظرات علمی متعددی که این امام همام در دوران عمر خود با اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان داشتند، شخصیت بزرگ و مقام والای علمی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را برای همگان در تاریخ روشن کرد.

حجت الاسلام قربانپور خاطرنشان ساخت: نهادینه سازی سیره عملی امام رضا(ع) در جامعه اسلامی امروز، باید مدنظر قرارگیرد چراکه پیروی از منش و کردار ائمه معصومین(ع) عامل سعادت انسان ها است.

وی عنوان کرد: امام هشتم(ع) در زهد و پارسایی بی همتا و جمال و جلال دنیوی برای ایشان بی ارزش بود و در واقع این امام بزرگوار، عبودیت خداوند را زیور و مایه کمال و سعادت دنیوی و اخروی می‌دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امام هشتم تا آخرین روزهای عمر پربرکت خود، در مسیر ابلاغ و ترویج سنت پیامبر اکرم(ص) تلاش کرد و در راه تفسیر و تبیین آیات قرآن اقدامات اثرگذار و گسترده ای انجام داد.

حجت الاسلام قربانپور اضافه کرد: تبیین جایگاه ولایت و امامت، شناخت سیره عملی ائمه(ع) و ارائه الگوهای مناسب برای نسل جوان با استفاده از ظرفیت مبلغان دینی دنبال می شود تا به این وسیله سطح آگاهی مردم نسبت به مباحث دینی و معنوی ارتقا یابد.

منبع:‌مهر

ارسال نظرات