۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۸۴۶۴۳
مدیر حوزه علمیه استان سمنان:

آمریکا بر عهد و پیمانش پایبند نیست/ آموزه‌های اسلامی ترویج شود

مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: آمریکای امروز مانند معاویه است که بر عهد و پیمانش پایبند و وفادار نماند.
حجت الاسلام مهدوی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سیدعلی مهدی‌نژاد رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن‌ مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه ماه صفر سنگین است و دلیل سنگینی این ماه به خاطر رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) است، گفت: چون هیچ خلقی بالاتر از پیامبر گرامی اسلام (ص) نیست و ایشان اشرف مخلوقات هستند و رحلتشان قطعاً برای همه مردم به‌ویژه مسلمانان سنگین است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) زمانی مبعوث به رسالت شدند که مردم در آن زمان مانند مردم ایران گرفتار سلاطین جور بودند، افزود: اعراب هم در وحشی‌گری خاص به سر می‌بردند و مشکلات عدیده‌ای داشتند که حتی فرزندان خودشان را زنده به گور می‌کردند و جنگ، قتل و غارت بین مردم وجود داشت و هر قبیله‌ای برای خود حاکم بود.

حجت‌الاسلام‌ مهدی‌نژاد با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) به تمام این مسائل منفی خاتمه دادند، تصریح کرد: ایشان مردم را به نحوی هدایت کردند که صفی واحد از مردم تشکیل شد و بذر عطوفت، مهر و محبت بین مردم رشد کرد.

وی تأکید کرد: امروز ما به مجاهدان صدر اسلام افتخار می‌کنیم که در رکاب پیامبر گرامی اسلام (ص) مقابل جبهه کفر ایستادند؛ خداوند فرمود ما تو را به‌عنوان انسانی رئوف که دوستدار مردم است، فرستادیم و پیامبر اسلام (ص) به مدت 23 سال این مردم را به وحدت دعوت کردند که در تاریخ جلوه‌های بسیار زیبایی از آن بیان شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند، مردم حیات و مرگ من هر دو برای شما خیر است، اضافه کرد: چون ایشان مردم گمراه را در دوران حیات خود نجات دادند.

حجت‌الاسلام‌ مهدی‌نژاد ادامه داد: مردم در ادامه سؤال کردند که اما چطور می‌شود که رحلت شما هم برای ما خیر باشد؛ رسول‌الله (ص) فرمودند برای اینکه نامه اعمال شما را هر پنجشنبه برای من می‌آورند؛ اگر اعمالتان خوب باشد، من شاد می‌شوم و اگر بد باشد از خدا برای شما مردم طلب استغفار می‌کنم.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) پیامبر رئوف و صلح است، تصریح کرد: بعد از شهادت امام علی (ع)، امام حسن‌ مجتبی (ع) مدتی حکومت را در دست داشتند و با صحنه‌های سختی مواجه شدند؛ معاویه با حیله و نیرنگ توانست مردم به‌خصوص فرماندهان سپاه آن حضرت را فریب دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان افزود: در تاریخ سیره امام حسن ‌مجتبی (ع) اتفاقی افتاد که در مسیر زندگی سایر امامان معصوم (ع) نبود و آن صلح با معاویه بوده است.

حجت‌الاسلام‌ مهدی‌نژاد گفت: زمانی که فرماندهان سپاه امام حسن ‌مجتبی (ع) توسط معاویه فریب خوردند و لشکریان با ایشان همراهی نکردند؛ معاویه کاغذ سفیدی برای امام حسن‌ مجتبی (ع) فرستاد و گفت هرچه شما بگویید، من همان را امضا می‌کنم و آن حضرت پنج ماده را در صلح‌نامه آوردند.

وی با بیان اینکه آمریکای امروز مانند معاویه است که بر عهد و پیمانش پایبند و وفادار نیست، تصریح کرد: آن روز هم معاویه همه موارد ذکرشده در صلح‌نامه را امضا و قبول کرد؛ اما هیچ‌کدام از موارد ذکرشده از سوی امام حسن ‌مجتبی (ع) را با وجود امضا قبول و به آن عمل نکرد.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان با تأکید بر اینکه در تاریخ هم این صلح‌نامه بین امام حسن‌ مجتبی (ع) و معاویه ثبت شده است، اظهار کرد: این نقض عهد معاویه لکه ننگی برای بنی‌امیه بود که رهبرشان به تعهداتش عمل نکرد.

منبع: فارس

ارسال نظرات