۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۸۴۵۶۷

آیت الله قبلان خواستار حمایت جهانیان از مردم یمن و فلسطین شد

رییس مجلس اسلامی شیعیان لبنان بر ضرورت حمایت کشورهای عربی و اسلامی از مردم یمن و فلسطین تاکید کرد.
شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبد الامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی سخنانی در مراسم ارتحال رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خواستار بازگشت به تعالیم انبیا و رسولان به ویژه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) شد و گفت: رهبران جهان اسلام باید به فریاد مظلومان جهان برسند.

وی موضوع فلسطین را یک مساله مرکزی و بسیار مهم در جهان اسلام دانست و افزود: مظلومیت مردم فلسطین به دلیل مقابله حق و باطل از مسائل مهم محسوب می شود که باید به آن توجه وافری کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که مدتیست از سوی برخی کشورهای عربی کلید زده شده است را به شدت محکوم کرد و گفت: مردم کشورهای عربی باید با قاطعیت در برابر تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی بایستند و با حمایت از مردم فلسطین، حقوق از دست رفته آنان را احیا کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع یمن اشاره کرد و اظهار داشت: رهبران کشورهای عربی و اسلامی باید از قتل و عام دسته جمعی مردم یمن به وسیله گرسنگی و بیماری های مسری جلوگیری کنند. رها سازی مردم یمن در جنگ و گرسنگی جایز نیست.

آیت الله قبلان با اشاره به اقدامات اخیر رژیم آل خلیفه در محکومیت حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق اسلامی و جمعی از فعالان سیاسی و حقوق بشر بحرین به حبس ابد، اظهار داشت: هر گونه فشار و اقدام رژیم آل خلیفه علیه فعالیت های مسالمت آمیز مردم و رهبران سیاسی بحرین و بازداشت آنان را محکوم می کنیم.

وی به مشکلات لبنان اشاره کرد و بیان کرد: مسؤولان سیاسی با تشکیل هر چه سریعتر دولت ملی باید مشکلات مردم را حل و فصل کنند و آنان نسبت به کاهش درد و رنج مردم مسؤول هستند./994/ب901/ف

ارسال نظرات