۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۸۴۵۵۶
همزمان با ۲۸ صفر صورت گرفت؛

برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام مجتبی در بیوت مراجع تقلید

همزمان با بیست و هشتم صفر، مراسم سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی(ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با بیست و هشتم صفر، مراسم سوگواری و عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی(ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری اهل بیت(ع) در دفاتر حضرات آیات حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.

مراجع تقلید در این مراسم‌ها به همراه دیگر اقشار مردم به سوگواری و عزاداری رسول اکرم(ص) و امام حسن(ع)  پرداخته و این مصیبت را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

همچنین مراسم عزاداری و سوگواری 28 صفر در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل پیامبر گرامی اسلام و امام دوم شیعیان پرداختند و مشکلات امروز را ناشی از دور شدن امت اسلام از سیره و روش پیامبر دانستند، همچنین مداحان نیز در غم شهادت این حضرات نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

همزمان با این ایام سوگواری شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) حال و هوای دیگر داشت و مردم این شهر مقدس با برگزاری هیأت ها و راه اندازی دسته های عزا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض تسلیت به کریمه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) برای حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام حسن مجتبی(ع) عزاداری و به ساحت مقدس اهل بیت(ع) ابراز ادب و ارادت کردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
آجرک الله یا بقیه الله
0
0