۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۸۴۴۸۸
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

همکاری و مشارکت ۹۰۰ مبلغ دینی در ترویج فرهنگ وقف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به نقش روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ مبلغ دینی به منظور ترویج صحیح فرهنگ وقف و آشنایی مردم با کارکردها و احکام وقف به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
مدیر کل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان از وجود بیش از 14 هزار موقوفه در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد این موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود همچنین به وجود هزار و 361 امامزاده در مازندران اشاره کرد و افزود: از لحاظ تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه جزء استان های برتر کشور هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از انجام 50 وقف جدید در سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تبیین صحیح فرهنگ وقف در جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود به برنامه های قرآنی این سازمان در مازندران اشاره کرد و با بیان این که در سال جدید بیش از 717 محفل انس با قرآن در مناطق مختلف استان برگزار شده است، افزود: اوقاف در عرصه قرآنی اقدامات اثرگذاری را انجام خواهد داد.

وی همچنین از تصویل بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و مرمت امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در جهت بازسازی و ساخت مساجد نیز 33 میلیارد و 895 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: 900 مبلغ دینی به منظور ترویج صحیح فرهنگ وقف و آشنایی مردم با کارکردها و احکام وقف به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

حجت الاسلام حیدری همچنین از برگزاری طرح ضیافت الهی در 350 امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: همچنین طرح نشاط معنوی امسال در 135 امامزاده استان برگزار شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از صرف بیش از 37 میلیارد ریال از نیات واقفان خیراندیش در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی استان خبر داد و گفت: بخشی از این اجرای نیات نیز مربوط به مدارس علمیه استان بوده است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات