۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۸۴۴۶۳
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان برای کاهش ارزش پول ملی چاره اندیشی کنند| اربعین مانور قدرت امت اسلام در برابر دشمن است

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی گفت: چرا پول ملی این اندازه دچار کاهش ارزش شده است که برای مردم مشکل ایجاد کند؟ مسؤولان باید برای تقویت ارزش پول ملی فکری کنند.
دیدار رئیس ستاد اربعین با مراجع تقلید و علماء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در رییس و مسؤولان ستاد مرکزی اربعین با تقدیر از خدمات ستاد اربعین، گفت: شما خدمت بزرگی به زائران انجام دادید و اقدامات شما دارای ثواب و فضیلت بزرگ است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت کارآمد در فعالیت های مختلف به ویژه حماسه اربعین افزود: هر مرکز و مجموعه ای مدیریت لازم دارد که ابتدا باید درباره جمیع جوانب فکر کند و بعد کارها را انجام دهد، باید مدیری ماهر و قوی بر امور حاکم شود تا کارها به خوبی پیش رود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید ریشه یابی موانع و نواقص و تلاش برای رفع مشکلات اظهار داشت: باید موانع را ریشه یابی کرد تا نقایص برطرف شود و شاهد پیشرفت بیشتر کارها باشم، گاهی گرفتاری ها از این است که افرادی کار را بر عهده می گیرند که مدیریت صحیح را بلد نیستند یا این که برای کار دلسوزی نمی کنند.

وی توجه مسؤولان به ابعاد اقتصادی کشور و حماسه اربعین را ضروری دانست و ادامه داد: بعد اقتصادی کار مهم است و باید به این موضوع توجهات لازم شود، برنامه حج 3 میلیون حاجی دارد اما در کربلا حدود ۲۰ میلیون زائر شرکت می کنند که این تعداد زائر نیازمند ساماندهی دقیق تر امور است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی ابراز داشت: چرا پول ملی این اندازه دچار کاهش ارزش شده است که برای مردم مشکل ایجاد کند؟ زائران اربعین برای تهیه هزار دینار عراقی باید ۱۳ هزار تومان هزینه می کردند، مسؤولان باید برای تقویت ارزش پول ملی فکری کنند.

وی عنوان کرد: در زیارت اربعین هم زائران به دلیل کاهش ارزش پول ملی دچار مشکلات بسیاری شدند در حالی که عزت و عظمت زائران حسینی باید حفظ شود، باید فکری برای مشکلات و موانع کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به بعد سیاسی قیام امام حسین(ع) و حماسه اربعین خاطرنشان کرد: قیام بزرگ سیدالشهدا در برابر ظالمان و یاری مظلومان باید مورد توجه همگان به ویژه در حماسه اربعین باشد، نمی توان حماسه اربعین را تنها در زیارت خلاصه کرد بلکه باید به اهداف امام حسین(ع) نیز توجه داشت.

وی اضافه کرد: امروزه آمریکا، صهونیست ها و حکومت های مرتجع منطقه در برابر اسلام ناب و امت اسلام قرار گرفته اند، باید در عراق اجتماعی تشکیل شود که میلیون ها نفر را جمع شوند و مسائل دنیای امروز و امت اسلام‌ برای آن ها به خوبی تبیین شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حماسه اربعین نمایش اقتدار، عظمت و قدرت امت اسلامی است، گفت: باید در برابر دشمنانی که قصد نابودی اسلام را دارند مانور قدرت داد تا بدانند که هیچ غلطی نمی توانند بکنند، در مبارزه با ظلم و یاری مظلوم مرز مطرح نیست و سال آینده همه جمعیت باید زیر یک پرچم جمع شوند و مانور پرشورتری در برابری معاندان داده شود.

وی خواستار توجه بیشتر صداوسیما به انعماس برنامه های دینی و همچنین مشکلات و دغدغه های مردم شد و افزود: صداوسیما باید بیشتر مشکلات مردم مانند بیکاری و گرانی را انعکاس دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید تفکر اسلامی و انقلابی را در اربعین ترویج کرد، اظهار داشت: عزت اسلام و اتقلاب باید در حماسه اربعین نشان داده شود، با قدرت در همه جهت وارد کار شوید و عزت و عظمت اسلام را به رخ جهان بکشید./

ارسال نظرات