۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۸۴۴۵۴
مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

درآمد بیش از ۲ میلیارد تومانی موقوفات/ ثبت ۵۳ وقف جدید در استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون میزان درآمد موقوفات در استان مبلغ ۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان بوده است.
بخشی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: طبق اعلام شورای فرهنگ عمومی کشور 27 صفر به عنوان روز وقف نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه 96 بقعه متبرکه در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر 9 هزار و 555 موقوفه در استان وجود دارد و برای این موقوفات 24 هزار رقبه تعریف شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه نیات واقفین را به عنوان امین اجرا می‌کنیم، افزود: حوزه کاری ما در سازمان اوقاف در بحث موقوفات، بقاع متبرکه، مساجد و ساخت و سازها است.

حجت الاسلام بخش پور با بیان اینکه در سال جاری مبلغ 863 میلیون و 966 هزار و 440 تومان از محل نیات اجتماعی داشتیم، تصریح کرد: همچنین مبلغ 604 میلیون تومان از محل نیات خیریه، مبلغ 282 میلیون تومان درآمد در جهت مدارس علوم دینی، در جهت نیات مذهبی مبلغ 897 میلیون تومان و از محل نیات مساجد نیز مبلغ 136 میلیون تومان داشتیم.

وی ادامه داد: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون میزان درآمد موقوفات در استان مبلغ 2 میلیارد و 784 میلیون تومان بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: درآمد موقوفات و درآمد بقاع متبرکه استان نسبت به آن برنامه مصوب سال که نوشته شده به ترتیب 17 و 14  درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه وقف‌های جدید باید بر اساس نیازهای روز جامعه انجام شود، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 53 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در ایام ماه صفر 50 نفر مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند که از این تعداد 15 نفر مبلغ غیربومی بودند، افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 395 نفر مبلغ بومی و غیربومی در مناسبت‌های مختلف به مناطق محروم استان اعزام شدند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات