۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۸۴۴۵۰
آیت‌الله سعیدی:

پیاده‌روی اربعین میراثی ماندگار است

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه موکب داری و موکب گردانی به یک‌رشته تخصصی تبدیل‌شده است، گفت: پیاده‌روی اربعین میراث ماندگاری است که باید این میراث را حفظ کنیم.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌ مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم که به مناسبت هفته وقف در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم به ویژه اهالی قم نسبت به فرهنگ وقف عنایتی ویژه دارند، اظهار داشت: همه ما که در مکان‌های شریف حضور داریم امانت‌دارهایی هستیم که باید به نیت‌های موافقان به درستی عمل کنیم.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به اهمیت سادگی مواکب در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: موکب داران باید در کنار مسیر و به دنبال خدمت به زائران باشند به همین علت موکب‌ها را باید از تشریفات خالی کنیم و رقابت نیز باید در بعد معنوی، فرهنگی و در راستای رفع خستگی زائر باشد و کارهای فرهنگی مزاحم استراحت زائر نیز در درجه دوم قرار دارد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه موکب داری و موکب گردانی به یک‌رشته تخصصی تبدیل‌شده است، گفت: پیاده‌روی اربعین میراث ماندگاری است که باید این میراث را حفظ کنیم و موکب داران نیز در این راستا نقش مهمی را بر عهده‌ دارند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: حفظ قرآن کریم کار ارزشمندی است که به همت رهبر انقلاب اسلامی تاکنون این امر به‌صورت قابل‌توجه گسترش‌یافته است اما ماباید ظرفیت فعالان قرآنی را افزایش دهیم تا این افراد بتوانند به شیوه مطلوب از آموزه‌های قرآنی استفاده کنند درحالی‌که اگر به شیوه مطلوب ظرفیت این افراد افزایش نیابد آن‌ها نمی‌توانند بهره‌برداری لازم را از آموزه‌ها داشته باشند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات است، گفت: امیدواریم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود تا بتوانیم توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند، ابراز کرد: بنای بقاع متبرکه نباید از حالت سنتی خود خارج شود چراکه امامزادگان مروج مکتب ساده‌زیستی اهل‌بیت(ع) هستند، هرچند این ساده‌زیستی هم با معماری مناسب در تضاد نیست.

وی افزود: کار ترامپ دیوانه و ابله به‌جایی رسیده است که با بازگشت تحریم‌ها، اقدامات کودکانه و خارج از عقل و تدبیر را دنبال می‌کند و این از برکت نظام اسلامی است که دشمنان متوجه نمی‌شوند که به هر میزانی که به ایران فشار بیاورند، برخی از افراد داخلی که مقداری به عملکرد آن‌ها خوش‌بین هستند را از دست می‌دهند./837/پ202/ب1

ارسال نظرات