۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۵۸۴۳۹۵
یادداشت؛

واقعیت های ایران امروز

به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آمریکای امروز از آمریکای ۴۰ سال قبل ضعیف‌تر است و ایران امروز از ایران ۴۰ سال پیش قوی‌تر.
پرچم جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه حمایت در یادداشتی به قلم دکتر محمدحسن قدیری ابیانه آورده است:

1. کارایی ابزار تحریم‌ها برای سران کاخ سفید سال‌هاست که به سر آمده و مدت‌ها است که این حربه فرسوده به محملی برای استفاده تبلیغاتی و هیاهوی رسانه‌ای تبدیل‌شده است. کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بود که روز 4 نوامبر مصادف با 13 آبان، تحریم‌های بخش نفت و انرژی را اعمال خواهد کرد اما ازآنجاکه دروغ‌گوها و دغل‌بازها در سراسر تاریخ فراموش‌کار بوده‌اند، گویا از یاد برده بودند که سر رسید تحریم‌هایی که تبلیغات سنگینی برای آن کرده بودند، دقیقاً روزی کلید خواهد خورد که سالروز مبارزه با استکبار جهانی است و چنانچه این خبط را در این روز مرتکب شوند، مناسبتی به مناسبت‌های این روز اضافه‌شده و طعم تلخ تعطیلی لانه جاسوسی با شکست سنگین تحریم‌های اخیر مقارن خواهد شد. لذا روز 5 نوامبر (14 آبان) را نقطه آغازین تحریم‌ها قرار دادند، غافل از اینکه در اصل ماجرا هیچ توفیری ایجاد نمی‌کند و نتیجه کار در هر شرایطی یکسان خواهد بود.

2. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، «آمریکای امروز از آمریکای ۴۰ سال قبل ضعیف‌تر است» (12 آبان 97) و ایران امروز از ایران 40 سال پیش قوی‌تر. به اذعان دوست و دشمن، دندان نیش آمریکا کشیده شده و هژمونی سردمدار نظام سلطه رو به افول است و کاخ سفید نه‌فقط در میان کشورهای دوست و هم‌پیمانش، بلکه حتی در میان مردم خود نیز محبوبیت ندارد و طبق شواهد متقن، ترامپ در حال از دست دادن قدرت خود در عرصه داخلی و بین‌المللی است. دولت‌های قبلی آمریکا در ادوار قبلی تحریمی توانسته بودند که اجماعی علیه ایران شکل داده و کشورهای مختلف را با خود همراه کنند. قطعنامه‌های ضدایرانی سازمان ملل بر این اساس، با همراهی و مشارکت چین و روسیه شکل می‌گرفت و لابی گسترده‌ای برای هم‌نظر کردن کشورهای دوست و متحد ایران در سراسر دنیا با تحریم‌ها ترتیب داده می‌شد اما امروز این اجماع شکسته و ورق برگشته است.

در برهه فعلی، چین، روسیه و مجموعاً 20 کشور در لیست سیاه و تحریم‌های کاخ سفید قرار دارند که این تعداد کشورهای متضرر از فشارهای اقتصادی آمریکا، هم اجماع علیه ایران را شکسته و هم تأثیر لازم برای ضربه زدن به اقتصاد کشورمان را ازدست‌داده است. بنابراین و علیرغم خواست آمریکا، تحریم‌های فعلی نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند؛ واقعیتی که صهیونیست‌ها و دیگر دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم این روزها آن را تکرار می‌کنند و عرصه چنان به آن‌ها تنگ‌شده که به هشت کشور بزرگ خریدار نفت ایران، معافیت داده‌اند. ایران کشوری بزرگ، ثروتمند و با همسایه‌های متعدد است که راه‌های فراوانی را برای دور زدن تحریم‌ها برحسب تجربه یافته است و اقتصاد چندقطبی جهان اساساً این مجال را به سیاستمداران متوهم واشنگتن نمی‌دهد که کشورمان را به‌طور کامل – آن‌طور که به‌کرات آرزو کرده بودند – تحت محدودیت‌های معیشتی و اقتصادی قرار دهند.

3. اگر در مقام قیاس بخواهیم، شرایط امروز را با شرایط جنگ تحمیلی که مورد تحریم تسلیحاتی – اقتصادی قرارگرفته بودیم، مورد واکاوی قرار دهیم، می‌بینیم که تأمین منابع مالی موردنیاز کشور به‌مراتب از تأمین و ساخت قطعات پیچیده موشک در دوران دفاع مقدس آسان‌تر است و این گردنه را توسط شهید تهرانی مقدم‌ها و نیروهای جهادی با موفقیتی خیره‌کننده پشت سر گذاشتیم. ایران در حال حاضر، در سایه مجاهدت‌های شبانه‌روزی، به قدرتی برتر در سطح منطقه و فراتر از آن تبدیل‌شده و لذا قدرت‌های بزرگ، ابداً جرأت هجمه نظامی به جمهوری اسلامی را ندارند.

4. با مسدود شدن مسیر تهاجم نظامی، امید آمریکایی‌ها به این است که دو جنگ «روانی» و «اقتصادی» را هم‌زمان کلید بزنند. این هجمه به این شکل طراحی‌شده که ابتدا پافشاری بر ارزش‌ها را عامل مصائب اقتصادی کشور معرفی می‌کنند، تبلیغات دروغ در خصوص هزینه‌کرد درآمدهای نفتی در کشورهای دیگر به راه می‌اندازند، ده‌ها و صدها خبر کذب را روزانه از طریق شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها به جامعه پمپاژ می‌کنند و در گام بعدی، وقتی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، معیشت و زندگی مردم را هدف قرار دادند، با استفاده از همان بوق‌های تبلیغاتی اجاره‌ای، مردم را به شرکت در اغتشاشات و اعتراضات سازمان‌دهی شده ترغیب می‌کنند تا از این طریق، نوعی تقابل و ضدیت جامعه با حاکمیت را شکل دهند.

همه هدف آن‌ها همین است. می‌خواهند مردم پیاده‌نظام آن‌ها شوند و به این منظور، خود را دلسوز مردم نشان می‌دهند. برای تحقق این نیت شوم، سعودی‌های جنایتکار و کودک کش که منطقه را به آتش کشیده‌اند نیز دست بکار شده و از طریق راه‌اندازی رسانه‌هایی همچون «ایران اینترنشنال» و اجیر کردن قلم به مزدان فراری، خود را دایه دلسوزتر از مادر جلوه داده‌اند. حماقت ترامپ اما باعث شد که این هدف عریان شود؛ هرچند بدون اعتراف اخیر رئیس‌جمهور و مقامات آمریکایی نیز خباثت یانکی‌ها معلوم و هویدا بود. این اقدامات، مثل همیشه، منجر به انسجام مردم در مقابل بیگانگان می‌شود و خللی در عزم و اراده راسخ ملت بزرگ و با بصیرت کشورمان به وجود نمی‌آورد.

5. آمریکا در حالی مدعی است که تحریم‌ها مردم کوچه و بازار را هدف قرار نمی‌دهند که دادگاه لاهه نیز علیه این سیاست مغایر با اصول اولیه حقوق بشری موضع‌گیری کرده و نسبت به رفع موانع تحریمی که معیشت مردم را تهدید می‌کند، حکم داده است. فراموش نکنیم که این همان آمریکایی است که در جنگ‌های رژیم صهیونیستی با مقاومت فلسطین، وقتی ذخایر سلاح‌های کشتارجمعی ارتش اسرائیل رو به اتمام می‌رفت، درب زرادخانه تسلیحات راهبردی خود را به روی این رژیم کودک کش باز می‌کرد؛ همان آمریکایی است که ترامپ، دستور جداسازی کودکان مهاجر از والدینشان را صادر و خردسالان را به جرم مهاجرت، دادگاهی کرد و همان آمریکایی است که تروریست‌های آدم‌خوار، کودک‌کش و تکفیری در عراق و سوریه را حمایت می‌کند و مستقیماً به آن‌ها سلاح می‌دهد.

و بالاخره اینکه ترامپ به دوستان و شرکای خود وعده می‌داد که سه ماه برای به‌اصطلاح سرنگونی جمهوری اسلامی صبر کنند؛ درحالی‌که کشورمان با امید قاطع و راسخ به آینده‌ای روشن، در حال نهایی کردن الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت برای 5 دهه آینده است که نشان از قدرت بالای انقلاب در مواجهه با تهدیدات دارد. ایران اسلامی به مدد ظرفیت‌های عظیم درونی و اتکا به داشته‌های خود، به‌طور حتم قادر است که این گردنه را نیز پشت سر بگذارد؛ کما اینکه نمونه‌های از آن در جنگ تحمیلی ذکر شد. اجرای قاطعانه و اهتمام شبانه‌روزی به مقاوم‌سازی اقتصاد در کنار همراهی مردم برای حمایت از تولیدات داخلی، هوشیاری مسئولین برای بستن منافذ نفوذ و بکارگیری مدیران انقلابی و جهادی، رمز عبور از تحریم‌هاست و با گذار از این پیچ تاریخی، یقیناً آینده‌ای بسیار امیدبخش را شاهد خواهیم بود./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: حمایت

ارسال نظرات