۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۸۴۲۰۱
تولیت آستان قدس رضوی:

نباید منتظر برجام اروپایی ماند/ ۱۳ آبان نقطه عطف مبارزه با استکبار است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان با روحیه استکباری از برجام بیرون آمدند و امروز ما نباید منتظر برجام اروپایی بمانیم و با عزت و با تدبیر و اقتصاد مقاومتی می‌توان کشور را اداره کرد.
رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی 13 آبان ماه در بیرجند اظهار داشت: روحیه استکباری ممکن است هر انسانی را گرفتار خود کند.

وی گفت: دشمنان و مستکبران برنمی‌تابند که رهبران و مردمانی در جهان حرف از خدا بزنند و نفی هرگونه استکبار و استعمار کنند و از روز نخست نیز آن‌ها در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کردند.

تولیت آستان قدس رضوی، 13 آبان ماه را نقطه عطف مبارزه با استکبار دانست و افزود: امام راحل به جرم حق خواهی و خداخواهی تبعید شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و حکومت ستمشاهی به زیر کشیده شد اما هنوز دشمنان به انجام توطئه‌های خود‌ مشغول هستند و هر روز علیه ایران اسلامی نقشه می‌کشند.

وی ادامه داد: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توطئه‌های استکبار جهانی و خودبرتر بینی آن‌ها تمام نشده و همچنان علیه ایران اسلامی توطئه می‌کنند و جنگ هشت ساله دفاع مقدس را ایجاد و صدمات بسیاری به کشور وارد کردند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: دشمنان جنگ سخت را ارزیابی کردند و متوجه شدند این جنگ پرهزینه است و ثمری برای آن‌ها ندارد از این رو به سراغ جنگ نرم رفتند و با امپراتوری رسانه‌ای، اعتقادات و باورهای مردم را هدف قرار دادند اما در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و اروپا دیدند که این جنگ نیز پرهزینه و دیربازده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: دشمنان جنگ سومی را با تلفیقی از جنگ‌های نرم و سخت به وجود آوردند و امروز نیز اروپایی‌ها هم‌نوا با آمریکا شدند و به ایران فشار وارد می‌کنند و آن‌ها با جنگ رسانه‌ای و جنگ اقتصادی می‌خواهند مردم ایران را دچار یاس و ناامیدی کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا در منطقه توطئه بسیاری کرد اما نتوانست موفق شود ولی جوانان ایران اسلامی خواستند کاری را انجام دهند و توانستند، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند ما برای کشورها تصمیم‌گیری می‌کنیم اما تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده که ملت حق خواه ایران در تمام صحنه‌ها برتر هستند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولتمردان آمریکایی اعتراف می‌کنند که بیش از ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کردند اما به هیچ موفقیتی نرسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه ملت‌های مسلمان به برکت انقلاب اسلامی بیدار شدند، افزود: امام حسین(ع) خون خود را داد تا در جامعه جهل‌زدایی شود و امروز به برکت امام حسین(ع)، قدرت تحلیلی و تفکر در جامعه پیدا کردیم.

وی عنوان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بی نظیر است و میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی گرد هم جمع می‌شوند تا «لبیک یا حسین(ع)» را بگویند و این بیداری در جامعه اسلامی به برکت خون شهدا و امام حسین(ع) ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ملت ایران مقتدر و عزت مند است، بیان کرد: برخی می‌گفتند مگر می‌شود با تحریم‌ها زندگی کرد اما واقعیت این است که نظام تحریم‌ها به هم ریخته است و دشمنان با روحیه استکباری از برجام بیرون آمدند و امروز ما نباید منتظر برجام اروپایی بمانیم و با عزت و با تدبیر و اقتصاد مقاومتی می‌توان کشور را اداره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه دشمنی مستکبران و استکبار جهانی ادامه دارد و ما در مقابل استکبار جهانی کوتاه نمی‌آییم، گفت: کسانی که روزی در دل فکر می‌کردند ممکن است در برجام اتفاقی صورت بگیرد اما امروز همه جملگی اعتقاد دارند که نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد.

وی افزود: می‌توان در راستای اقتصاد فضای مجازی، اقتصاد دریا، اقتصاد سنگ و اقتصاد فرهنگ کار و تلاش کرد و این اعتقاد را داریم که با اتکا به خداوند متعال و با اعتماد به نفس، با داشتن ذخایر ارزشمند و نیروهای انسانی کارآمد می‌توان موفق شد و جوانان باید چشم از بیگانگان بردارند و به ظرفیت‌های داخل نگاه کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: در روز ملی استکبار جهانی که روز مهمی در تاریخ مبارزه انقلاب است به همه ملت‌ها می‌آموزیم که استقامت و مقاومت تنها راه عقب نشاندن استکبار است و کوتاه آمدن و تسلیم شدن در برابر داشمن نیز آن‌ها را وانمود به عقب نشینی نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علیه حقوق انسان‌ها جنایت می‌کنند و ناقض حقوق بشر هستند و باید ناقضان حقوق بشر مورد محاکمه قرار بگیرند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات