۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۸۴۱۲۲
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

دولت توجه بیشتری به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم داشته باشد

ابتکار با بیان اینکه شرایط ایجاب می‌کند که دولت توجه بیشتری به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم داشته باشد، گفت: سیاست‌های آمریکا مسأله‌ تازه‌ای نیست و این دوران‌ها نیز عبور خواهد کرد.
ابتکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عصر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز آمریکا تلاش می‌کند که به اقتصاد کشور ضربه بزند و نشاط و همدلی و همگرایی ملت ایران را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه شرایط ایجاب می‌کند که دولت توجه بیشتری به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم داشته باشد، گفت: سیاست‌های آمریکا مسأله‌ تازه‌ای نیست و این دوران‌ها نیز عبور خواهد کرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: جوانان سوالات بسیاری از تاریخ ایران اسلامی دارند که باید یک تحلیل درست و جامع از تاریخ انقلاب داشته باشیم و دشمن نیز در تلاش است که تاریخ ایران را تحریف کند.

ابتکار تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته بحث عدالت بوده است و برای این موضوع نیز در انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده و یکی از ابعاد این عدالت، عدالت جنسیتی است.

وی ادامه داد: دختران در مقطع دبستان معلم تربیت بدنی نداشتند و از انجام هرگونه ورزش محروم بودند از این رو موضوع ورزش در دبستان مورد بررسی قرار گرفت و جلسات بسیاری انجام شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: با کمک وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری 76 هزار معلم مقطع ابتدایی آموزش تربیت بدنی دیدند و از ابتدای سال تحصیلی جدید، تربیت بدنی در دبستان‌های دخترانه آموزش داده می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه حدود 16.5 درصد رشد انتصاب مدیران زن در دولت داشتیم، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت این است که 30 درصد پست‌های مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم در اختیار بانوان قرار بگیرد.

وی افزود: طرح‌های کارآفرینی و اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از موضوعات مهم است و تسهیلات بسیار خوبی برای این طرح‌ها دیده شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر سند ارتقای وضعیت اجتماعی زنان و خانواده در استان تشکیل شده که این سند باید در شورای برنامه‌ریزی استان مورد تصویب قرار بگیرد و به عنوان نقشه راه استان مدنظر باشد.

ابتکار با بیان اینکه حمایت از زنان روستایی و صندوق‌های خرد زنان مورد توجه است، عنوان کرد: همچنین طرح گفت‌وگوی ملی خانواده تاکنون در 24 استان کشور انجام شده و این طرح در خراسان جنوبی نیز انجام خواهد شد./۹۳۱۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات