۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۸۲۷۷۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

پیاده روی اربعین بیانگر عظمت و بزرگی امام حسین است

استاد حوزه علمیه حرکت بزرگ اربعین را معجزه الهی دانست و گفت: همایش پیاده روی اربعین بیانگر عظمت و بزرگی امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که در تکیه نفرآباد برگزار شد، گفت: زندگی برای انسان معما است.

وی افزود: دین نیز معما است با وجود این معما انسان می‌تواند خود و جامعه را بسازد برای مثال مساله ظهور از معماهای دین است تا انسان منتظر در همه حال آماده امر ظهور باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه کسی از قبولی اعمال صالحی که انجام می‌دهد آگاه نیست و خداوند این امر را در هاله‌ای از ابهام قرار داده، ابراز کرد: انسان در سایه این معما است که تلاش می‌کند عمل او از هر لحاظ خوب و عالی انجام شود.

استاد حوزه علمیه مقدرات الهی را نیز معما دانست و اظهار داشت: گاهی اوقات انسان با گرفتاری‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شود و زمانی که به عمق و ریشه این مشکلات فکر می‌کند می‌بیند دلیل این مشکلات خودش بوده برای مثال خداوند کسی را که مانع کسب روزی دیگران می‌شود دچار بلا و سختی می‌کند تا با کمی تدبر دلیل سختی‌ها را بیابد و از این عمل خود دست بردارد.

وی استجابت و عدم استجابت دعا را نیز برای انسان معما بیان کرد و گفت: انسان در این معماها اگر با خداوند وارد معامله شود به طور قطع پیروز خواهد بود مادر حضرت موسی(ع) چون با خداوند معامله کرد و فرزند خود را به آب افکند خداوند نیز ایشان را با فرزندش که نابود کننده فرعون بود بزرگ گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: کسانی که به غیب ایمان دارند همه افعال خودشان را برای خدا انجام می‌دهند. امام همه کارهایش برای خدا بود برای همین زمانی که خرمشهر آزاد شد فرمودند: خدا خرمشهر را آزاد کرد؛ ایشان غیر از خدا از کسی هراس نداشتند و معماهای زندگی دنیوی را پذیرفته بودند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسی که راضی به رضای الهی است نشان می‌دهد که او معماهای عالم هستی را پذیرفته است برای مثال مومن مرگ را تقدیر الهی می‌داند و در همه لحظات خود را برای این امر و هجرت مهم آماده می‌کند و هراسی هم از آن ندارد.

وی امام حسین(ع) را یکی از معماهای بزرگ عالم هستی بیان کرد و گفت: اشک ریختن و عزاداری کردن برای امام حسین(ع) آن هم بعد از هزار و 300 سال بسیار عجیب است اینکه امروز همچنان نام ایشان قلب‌ها را آتش می‌زند تا 20 میلیون زائر در معجزه پیاده روی اربعین شرکت کنند یک معما است که همگی نشان از بزرگی ایشان دارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات