۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۸۲۷۶۳
دبير جامعه روحانيت كاشان:

ريا اعمال صالح انسان را نابود مي كند

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه خوبي و بدي اعمال انسان به نيت انسان بستگي دارد، گفت: گاهي نيات و اعمال صالح به دليل ريا نيست و نابود مي شود.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، چهارشنبه شب در مراسم عزاداري كه در هيات علي اصغر(ع) كاشان برگزار شد، گفت: انسانها در قيامت اثر كارهاي صالح و غير صالح خود را مشاهده مي كنند.

وي افزود: تمام اعمال صالح و غير صالح انسان در روز قيامت به نمايش گذاشته مي شود و انسانها در قيامت دستاوردهاي كارهاي صالح خود و اعمال شر خود را مي بينند.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: انسانها در قيامت اثر عمل را نمي بيند بلكه خود عمل را مي بينند، چرا كه در قيامت اعمال انسان تجسم مي شود و آنهايي كه اعمال صالح داشته باشند به مشاهده اعمال خود علاقه دارند اما آنهايي كه عمل صالح نداشته اند علاقه اي به مشاهده اعمال خود ندارند.

حجت الاسلام شاه فصل ادامه داد: آنهايي كه اعمال صالح در دنيا نداشتند در قيامت از خدا مي خواهند تا فرسنگ ها بين آنها و اعمال آنها فاصله ايجاد كند چرا كه طاقت مشاهده اعمال خود را ندارند.

وي افزود: يكي از صحنه هاي قيامت اين است كه خداوند مردم را در يك فضاي گرم كه تا زانوهاي آن در عرق است جمع مي‌كند و مي فرمايد همه شما گناهكار و همه از يكديگر طلبكار هستيد اگر اهل عفو باشید به بهشت مي رويد، برخي مي بخشند و برخي نمي بخشند و خواستار مجازات مي شوند.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه آنهايي كه مي بخشند درجات بالاتري مي گيرند اما آنهايي كه نمي بخشند در همان محل سخت و گرم ماندگار مي شوند، گفت: خداوند در تمامي مراحل قيامت مراقب بندگان خودش هست تا آنها را عفو و ببخشد اما برخي انسانها به يكديگر رحم نمي كنند و يكديگر را نمي بخشند.  

وي با اشاره به اينكه خوبي و بدي اعمال انسان به نيت انسان بستگي دارد، افزود: انسان بايد نيات خود را جهت دهي كند چرا كه گاهي نيات و اعمال صالح به دليل ريا نيست و نابود مي شود و براي همين علت است كه پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، از ريا دوري كنيد كه ريا شرك است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات