۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۸۲۶۱۹
امام جمعه موقت كاشان:

عمل صالح پايبندي به لوازم ايمان است

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه خداوند در قرآن مكرر به ايمان همراه با عمل صالح تأكيد كرده است، گفت: عمل صالح همان پايبندي به لوازمات ايمان است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبارسه شنبه شب در مراسم عزاداري هيات عاشورائيان كاشان در آستان مقدس امام زادگان اسحاق و ابوطالب ‹‹خواجه تاج الدين›› اين شهرستان برگزار شد، گفت: ايمان همراه با عمل و پايبندي به ايمان و لوزام ايمان را بالاترين ايمان است.

وي تنها صرف اعتقادات را ايمان ندانست و افزود: خداوند در قرآن مكرر به عمل صالح همراه با ايمان تأكيد كرده است و عمل صالح همان پايبندي به لوازم ايمان است.

حجت الاسلام اسلامي تبار يكي از ويژگي اهل بيت(ع) را پايبندي شديد به لوازم ايمان دانست و افزود: اهل بيت(ع) به اندازه اي به لوازمات ايمان پايبند بودند كه حتي جان خود را نيز در اين راه دادند و به شهادت رسيدند.

وي ادامه داد: امير مومنان(ع) مي فرمايد، اگر انسان جان خود را در خطر ببيند بايد مال خود را سپر جان خود كند تا جان خود را نجات دهد، اما اگر دين به خطر افتاد بايد جان خود را سپر دين كند تا دين انسان حفظ شود نه اينكه دين را سپر جان كند.

امام جمعه موقت كاشان گفت: اصحاب امام حسين(ع) روز عاشورا وقتي دين را در خطر ديدند جان خود را سپر دين كردند و به شهادت رسيدند تا دين زنده بماند اما برخي دين خود را سپر خود و دنيا مي كنند و پشت سنگر دين پنهان مي شوند تا جان خود را حفظ كنند.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: بر اساس فرهنگ قرآن انسان مومن مسؤول هدايت خانواده بوده و بي توجهي به اين مسؤوليت سبب انحراف خود و خانواده او خواهد شد و در قيامت بايد پاسخگو باشد.

وي افزود: يكي از روش هايي که سبب هدايت فرزندان مي شود پايبندي پدر و مادر به مسائل دين و عمل به آن است که در تربيت و عملكرد و رفتار فرزندان تأثير گذاشته و از پدر و مادر الگو خواهند گرفت.

امام جمعه موقت كاشان از غفلت زدايي به عنوان يكي از برنامه هاي قرآني نام برد و با اشاره به اينكه انسان هميشه دچار غفلت مي شود گفت: اگر خداوند در قرآن به فرزندان مي فرمايد،‹‹بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً›› براي اين است فرزند در باب احسان به پدر و مادر غفلت مي كند اما پدر و مادر در باب احسان به فرزند هيچگاه دچار غفلت نمي شوند و حتي جان خود را فداي فرزند مي كنند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات