۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۸۲۶۱۶
حجت الاسلام والمسلمین عابدی تأکید کرد؛

در تصویب قوانین عاقبت کار سنجیده شود

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: بعضی‌ها این را در نظر نمی‌گیرند قانونی که تصویب می‌شود عاقبتش چه می‌شود؛ ما در فقه فراوان داریم که باید عاقبت کار را در نظر بگیرید.
احمد عابدی استاد عابدی

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در درس خارج فقه و اصول که در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی به تصویب قانون همجنس بازی در هند، شبهه ازدواج خواهر و برادر در ایران و قانون fatf  پرداخت.

تصویب قانون همجنس بازی در هندوستان

هندوستان کشور مهمی است و  بیشترین مسلمانان  دنیا در این کشور هستند و شاید شیعیان هند از ایران هم بیشتر باشد. در هندوستان  200 سال شیعیان و 700 سال مسلمان‌ها حکومت کردند. تمدنی کهن و پر سابقه‌ دارد و از طرفی پر جمعیت‌ترین کشور دنیا است. از نظر صنعت تقریبا ابررایانه اولین بار در هندوستان ساخته شد.

اگرچه اکثر هندی‌ها هندو هستند؛ ولی مردمی بسیار پایبند به مسائل اخلاقی هستند. شاید تا حدود بیست سال پیش اگر در خیابان مردی سهوا  بدنش به یک خانم می‌خورد، با او برخورد می شد. وقتی زنشان در یک مغازه می خواست برود چند کارگر دالانی درست می‌کردند که این زن از ماشین تا مغازه رد شود و نامحرمی او را نگاه نکند.

متأسفانه آمریکایی ها و صهیونیست ها در هندوستان خیلی حضور دارند و اخیرا دولت هند قانون همجنس بازی را آزاد اعلام کرده است یا تصویب کرده که زنای محصنه جایز است؛ البته با این شرط که اگر زن شوهردار خودش این گناه را انجام بدهد و با رضایت باشد اشکالی ندارد و قانون هم نمی‌تواند جلویش را بگیرد.

با اینکه  هندوستان قانونش این بود که هر دین و هر مذهبی طبق قانون خودشان عمل کنند؛ ولی این قانون را طوری تصویب کردند که برای همه ادیان است. همچنین خلاف عفتی است که در هندی ها بود. ما که زورمان به دولت هند نمی رسد، ولی خوب است که مثلا طلبه‌های هندی یا اردو زبان‌ها یا حتی فارس‌ها اعتراضی کنند که کار زشتی است؛ یعنی اگر این موضع گیری حوزه  هیچ اثری هم نداشته باشد الا اینکه  دنیا بفهمد که ما با این مسائل مخالفیم خیلی خوب است و این کار  هم مخالف فطرت و  هم مخالف تمام ادیان است.

مغالطه ازدواج خواهر و برادر در ایران

در هند معروف است که ایرانی‌ها مجوسی هستند و با خواهر و برادر خود ازدواج می‌کنند؛ متأسفانه در کتاب‌های فقه و اصول ما هم فراوان این نکته ذکر شده است؛ در حالی که در ایران هیچکس با خواهر خودش ازدواج نمی‌کند؛ این یک مغالطه است. در هندوستان دختر عمو و پسر عمو را خواهر و برادر می‌دانند و وقتی می‌شنوند در ایران دختر عمو و پسر عمو ازدواج می‌کنند، می‌گویند که در ایران خواهر و برادر با هم ازدواج می کنند. در زرتشت هم همین است؛ ازدواج دختر عمو و پسر عمو است و می‌گویند ازدواج خواهر و برادر است.

نکته‌ای درباره قانون مبارزه با پولشویی

بعضی‌ها این را در نظر نمی‌گیرند قانونی که تصویب می‌شود عاقبتش چه می‌شود؛ ما در فقه فراوان داریم که باید عاقبت کار  را در نظر بگیرید.

تصویب قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین منابع مالی تروریسم ظاهرش قشنگ است؛ نتیجه‌اش این می‌شود که  ایران به حزب الله نباید کمک کند. حالا این ساده است.

این طور قوانین عواقبی دارد؛ فردا می‌گویند حساب مالی مراجع تقلید را باید ببندید؛ چون این‌ها پولشویی است؛ می‌گویند این آقا این پول‌ها را از کجا آورده؟ خوب بگویید مردم وجوهات دادند که خرج حوزه می‌کند. می‌گویند ما اول باید بدانیم که این آقا چه قدر کار می‌کند و چقدر پول در می‌آورد و اضافه هم هرچه گیرش می آید پولشویی است و باید حسابش را ببندی و دولت هم اموال را مصادره کند.

این عالم بزرگوار شیخ عیسی قاسم در بحرین که یک جرم نادرستی برای او درست کردند همین وجوهات است که نتیجه این می شود که حساب شیخ عیسی قاسم را می‌بندد و محاکمه‌اش می‌کنند. فردا در ایران هم همین‌طور می‌شود. این قوانین چنین عاقبت‌هایی دارد و بعضی مواقع این قانونگذارهای ما  عاقبت کار را نمی‌سنجند./999/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات