۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۸۱۸۶۰
امام جمعه موقت کاشان:

مسؤولان دانشگاه هدايت آفرين باشند

امام جمعه موقت کاشان گفت: مسؤولان دانشگاه بايد هدايت آفرين باشند تا دانشگاه ها مردمي باشند و ارتباط خود را با مردم و جامعه تقويت و حفظ کنند.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبارپيش از ظهر امروز در جمع مديران و کارشناسان فرهنگي و دانشجويي دانشگاه کاشان، گفت: مديراني مي توانند در برابر توطئه هاي دشمن مقاومت كنند كه ارزشي و انقلابي و متعهد و پاك باشند.

وي وظيفه دانشگاهيان را خطير دانست و با تأكيد بر تقويت اهرم هاي قدرت در مسؤوليت دانشگاه ها، افزود: مديران قوي مديراني هستند كه شهامت و شجاعت و قدرت ابتكار عمل داشته باشند.

حجت الاسلام اسلامي تبار از آينده نگري به عنوان يكي از وظايف خطير مديران نام برد و اظهار داشت: مديراني در عرصه مديريت هاي حوزه هاي مختلف موفق خواهند بود كه از برنامه ريزي و آينده نگري بالايي برخوردار باشند و بتوانند تجزيه و تحليل خوبي از اتفاقات و مسائل جامعه داشته باشند.

وي ادامه داد: جامعه اي عزت و اقتدار خواهد داشت كه بتواند قدرت داشته باشد و يكي از اركان مهم قدرت علم و فراگيري علوم مختلف است و هركشوري كه از قافله علمي جهان عقب بماند، عقب افتاده و ضعيف و مورد هجمه دشمن قرار خواهد داشت.

به گفته وي نوآوري در عرصه علم و فناوري هاي جديد و علوم جديد است كه كاروان علمي دانشگاه ها و كشور را به سمت و سوي توسعه و پيشرفت و توسعه سوق خواهد داد كه اين مسؤوليت مهم امروز بر عهده دانشگاه ها است.

امام جمعه موقت كاشان همچنين جايگاه دانشگاه را جايگاهي رفيع و مكان دانشگاه را مكاني مقدس خواند و عنوان كرد: دانشگاه ريشه همه فضايل و محلي براي فراگيري علم و دانش است و جايگاه دانشگاه در جامعه بايد حفظ شود.

حجت الاسلام اسلامي تبار دانشگاه ها را مسؤول فعاليت هاي اجرايي و آينده كشور و محلي براي كادر سازي مديران آينده كشور دانست و افزود: براي اينكه مديران قوي آموزش و تربيت شوند بايد در عرصه هاي مختلف علمي و توسعه و پيشرفت كشور تلاش كرده تا اين فضا براي جوانان كشور آماده و مهيا باشد.  

وي همچنين بر مردمي بودن دانشگاه ها تأكيد كرد و اظهار داشت: مسؤولان دانشگاه بايد هدايت آفرين باشند تا دانشگاه ها مردمي باشند و ارتباط خود را با مردم و جامعه تقويت و حفظ کنند.

امام جمعه موقت كاشان همچنين هدايت صحيح مسير زندگي و رفع مشکلات جامعه را از جمله وظايف دانشگاهيان اعلام كرد و افزود: دانشگاه بايد اهل بصيرت، تحليل سياسي و ارزشهاي اخلاقي باشد و اين ويژگي را در بيرون از دانشگاه و جامعه رشد و توسعه دهد.

حجت الاسلام اسلامي تبار همه فعاليت هاي جامعه را برگرفته از فرهنگ خواند و يادآور شد: جامعه اي كه در آن ارزش هاي اخلاقي حکمفرما نباشد رو به زوال و محكوم به فنا و نابودي است.

وي رعايت حجاب در دانشگاه ها را  ضروري دانست و اظهار داشت: بدحجابي از سوي هركس در محيط دانشگاه كار عقلي نيست و سبب خواهد شد تا ارزش هاي اخلاقي در دانشگاه زير پا گذاشته است.

لازم به ذكر است ابتداي اين ديدار حسين ستار معاونت فرهنگي و دانشجويي دانشگاه کاشان نيز گزارشي از فعاليت هاي فرهنگي اين دانشگاه را ارائه کرد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات