۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۷۸۴۵۲
امام جمعه پردیسان:

پیوند ایران و عراق به نابودی رژیم صهیونیستی منجر می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: تمام تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد تفرقه میان این دو کشور است، چراکه به خوبی ‌دانسته‌اند که پیوند این دو کشور، سبب نابودی اسراییل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین صمصمام‌الدین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه پردیسان با اشاره به آغاز تهاجم رژیم بعث عراق به ایران در تاریخ 31 شهریورماه سال 59 اظهار داشت: تهاجم رژیم صدام به ایران یک جنگ جهانی بود، چراکه تمام قدرت‌های استکباری دنیا علیه انقلاب اسلامی ایران ائتلاف کردند تا شعله روشنگر آن را خاموش کنند.

دفاع مقدس، نسخه دوم عاشورا

امام جمعه پردیسان ادامه داد: آمریکا و دیگر دشمنان نظام اسلامی، جنگی تمام عیار علیه این انقلاب پاک و مردمی را برنامه ریزی کردند و در این مسیر، فردی ابله‌تر از صدام را برای رهبری این جنگ پیدا نکردند.

وی با بیان‌این که جنگ تحمیلی علیه ایران نسخه دوم عاشورا بود، گفت: از جهات بسیاری بین این دو نبرد شباهت وجود دارد، وجه شباهت نخست در تحمیلی بودن این دو جنگ از سوی جبهه دشمن به سپاه اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: با توجه به خسارت‌های فراوانی موجود در جنگ همچون غارت، قحطی و کشتار وسیع مردم، شروع آن کاری مذموم و ناپسند است، اما اگر دشمن آغاز کننده آن بود، دفاع از سرزمین و ادامه آن تا پیروزی کامل امری مقدس و زیبا بوده  و این قاعده‌ای است که به لحاظ قوانین بین‌الملل نیز پذیرفته شده است، از این رو این نبرد برای ایران دفاع مقدس نام گرفت.

وی با بیان این‌که در جنگ‌های تحمیلی، سپاه کفر آغاز کننده جنگ است نه جبهه اسلام، اظهار داشت: روز عاشورا، نخستین تیر را لشکر عمربن سعد به سوی سپاه حضرت پرتاب کرده و جنگ را آغاز کردند و این درست مانند شلیک اولین توپ جنگی از سوی لشکر صدام به سرزمین ایران بود.

امام جمعه پردیسان با اشاره به آیه 249 سوره بقره افزود: دومین شباهت این دو نبرد، قرار گرفتن گروه قلیل در مقابل گروه کثیر بود، همانطور که تعداد سپاهیان بنی‌امیه کثیر بوده و تعداد یاران حضرت اندک، در نبرد دفاع مقدس نیز تمام کشورهای استکباری دنیا در برابر جمعیت 35 میلیونی ایران به صف شده بودند.

پیروزی در جنگ تحمیلی عنایت الهی بود

وی پیروزی ایران در جنگ تحمیلی را عنایت الهی توصیف و بیان کرد: کشوری تنها مانند ایران، یک تنه بر لشکر تا دندان مسلح غرب و عراق پیروز شد و این امر جز با یاری خداوند میسر نبود.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه یکی دیگر از شباهت‌های نبرد عاشورا و دفاع مقدس را مطرح کرد و گفت: شباهت دیگر وصیت‌نامه‌های نوشته شده توسط شهدا، شعارهای رزمندگان، نام گردان‌ها و عملیات‌ها همه کربلایی بود.

وی با بیان این‌که فرزندان ایران زمین جنگ و دفاع مقدس را به خوبی درک کرده‌اند، گفت: شور و شعور عاشورا در سراسر جبهه‌های جنگ وجود داشت و این در منش شهدای دفاع مقدس نمایان بود.

امام جمعه پردیسان مطرح کرد: تمام هدف جنگ تحمیلی از سوی آمریکا و دیگر مستکبران جهان، جلوگیری از الگوبرداری عراق از انقلاب ایران بود، اما توجه نداشتند که کارگردان این جریانات، خداوند است و بشر نمی‌تواند مانع آن شود.

تلاش دشمنان برای تفرقه میان ملت ایران و عراق

وی با اشاره به شرایط امروز جامعه عراق و رابطه حسنه آن با کشور ایران گفت: تمام تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه میان این دو کشور است، چراکه به خوبی ‌دانسته‌اند که پیوند این دو کشور، سبب نابودی اسرائیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: تمام تلاش دشمنان به ضرر آنها تمام شد و این امر را در وضعیت امروز کشور عراق می‌توان مشاهده کرد که سران امروز آن، غالبا ضد آمریکایی و خواستار گسترش روابط با ایران هستند.

وی در پایان افزود: همه پیروزی‌هایی که به صورت مداوم نصیب جامعه و نظام اسلامی ایران شد، حاصل تفکرات حسینی و عاشورایی بود و جز با این مدل مقاومت، این پیروزی‌ها حاصل نمی‌شد./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات