۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۷۸۴۳۶
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

زمان خداحافظی رژیم صهیونیستی فرا رسیده است| رهنمودهای رهبری به نقشه راه تبدیل شود

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آقای نتانیاهو سرویس های اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی می دانند که زمان خداحافظی اسرائیل فرا رسیده است.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به این که برای حرکت انسان و تعالی جامعه نیازمند امنیت اعتقادی و تفکر بالنده و ایمان راسخ هستیم، گفت: اگر امنیت اعتقادی در جان انسان و جامعه شکل گیرد و انسان به آموزه های وحیانی آراسته شود، راه آراسته شدن به امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز هموار خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که کار انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) ایجاد و تقویت امنیت اعتقادی است، اظهار داشت: جامعه انسانی هنگامی طعم شیرین امنیت را در حوزه های مختلف خواهد چشید که پیشوا و الگوی صالح را انتخاب کرده و در کنار او قدم بردارند؛ هیچ جامعه ای بدون شناخت پیشوای صالح، به عزت و سربلندی دست پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به این که عاشورا منطق عملی اسلام است، ابراز داشت: قیام امام حسین(ع) یک حرکت سیاسی و اجتماعی است و نشان می دهد که اسلام برای نجات حیات اجتماعی چه اندازه ارزش قائل است؛ اسلام تأکید ویژه ای بر عمل کردن دارد، بر این اساس سرنوشت جامعه نتیجه عمل و رفتار افراد آن جامعه است.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان این که مراد امام حسین(ع) از برداشتن بیعت با افراد همراه خود، این است که تنها افراد بصیر با ایشان همراه شوند، عنوان کرد: فلسفه نظام سیاسی در اسلام و نقشه راه امت در شهادت است و این راه باید تبیین شود؛ پیام قیام عاشورا این است که در جامعه اسلامی باید امام عادل حاکم باشد و جایی برای افراد فاسد و مفسد در آن وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امام حسین(ع) راه را برای رویارویی ملت اسلامی با استکبار جهانی و زمینه سازی برای ظهور مهدوی هموار کردند و راه را برای ظلم حکام جور مسدود ساختند.

وی با اشاره به فداکاری حضرت زینب کبری(س) خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا نیز با تأسی به این بانوی بزرگ در عرصه های مختلف استقامت کردند و با گذشتن از همسران و فرزندان خود اسلام را سرافراز نگه داشته اند؛ امروز نیز نقش زنان در تقویت نظام خانواده و پایداری جامعه اسلامی بسیار محوری و مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به تبیین درس های قیام عاشورا پرداخت و با بیان این که امام حسین(ع) الگوی همه ملت های آزادی خواه هستند، تأکید کرد: ایشان سرور و سالار ملت ایران، سوریه، عراق، یمن و فلسطین و همه آزادی خواهان جهان هستند؛ امروز نیز همانند دفاع مقدس، منطق عملی عاشورا باید بار دیگر در منطق عملی جامعه اسلامی تکرار و ترجمه شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که استکبار جهانی بداند که با ملتی روبه رو است که شهادت را افتخار خود می داند، تصریح کرد: دلیل سخنان اخیر ترامپ، نتنیاهو و بن سلمان این است که اگر در برابر موج پرقدرت انقلاب اسلامی کوتاه بیاییم، اسلام پیروز می شود؛ ترامپ در سخنرانی اش گفته بود "اگر در برابر ایران کوتاه بیاییم خاورمیانه از کف ما رفته است"؛ ما به او می گوییم "آقای ترامپ خاورمیانه از کف تو رفته است".

وی ادامه داد: همچنین نتانیاهو نیز گفته است که اگر در برابر ایران کوتاه بیاییم قدس را از دست خواهیم داد؛ آقای نتانیاهو سرویس های اطلاعاتی رژیم غاصب صهیونیستی می دانند که زمان خداحافظی اسرائیل فرا رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به این که یکی از درس های مهم عاشورا آن است که قدم ها باید مبتنی بر علم، دانش، عقلانیت و معرفت باشد، گفت: مدیران امروز باید از عاشورا ابتدا سلوک علمی و معرفت بیاموزند و مبتنی بر علم قدم برداشته و در راه اسلام ثابت قدم و محکم باشند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: باید از مدرسه عاشورا بیاموزیم که امام و مقتدای خود را بشناسیم و در کنار مقتدای خویش همچون زهیرها ثابت قدم باشیم؛ پیوند با پیشوای صالح بود که ایران را به قدرت سیاسی بزرگ تبدیل و جبهه مقاومت را خلق کرد.

وی اظهار کرد: وظیفه امروز ما این است که پیوند خود را با رهبری خویش که به عاشورا اقتدا کرده و با الهام با آموزه های کربلا مقابل استکبار ایستاده است، تحکیم کنیم؛ ما باید این سخن زهیر را زمزمه کنیم که خطاب به امام حسین(ع) عرض کرد "اگر دنیا باقی باشد ما در آن جاودان باشیم و یاری و پشتیبانی  تو موجب جدایی از دنیا شود، ما شهادت در رکاب تو را بر دنیای ابدی انتخاب خواهیم کرد"؛ تحکیم پیوند با رهبری است که عزت و عدالت اجتماعی را در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به این که همه ما باید در راه رسیدن به سه هدف والای  آزادی، عدالت و معنویت در راه انقلاب اسلامی ثابت قدم باشیم، ابراز داشت: این سه محور مهم، اهداف والای انقلاب اسلامی را تشکیل می دهند و ما در سایه چنگ زدن به این اصول است که توانسته ایم با استکبار جهانی مقابله کنیم.

امام جمعه موقت تهران عدالت اجتماعی را ثمره امنیت اعتقادی دانست و اضافه کرد: عدالت اجتماعی با حرکت های غیر معقول ایجاد نمی شود، بلکه باید برای تحقق آن به اصول انقلاب اسلامی پایبند بود و آن را از طریق انتقادهای دلسوزانه و ناصحانه مطالبه کرد.

وی یادآور شد: لازم می دانم از نخبگان سیاسی و اجتماعی و همه کسانی که دعوت رهبر معظم انقلاب مبنی بر وحدت قوا، حمایت از دولت، نقد منصفانه و فراهم کردن بستر حرکت مقتدرانه مسؤولان را لبیک گفتند، تشکر کنم؛ امروز هم باید بدانند که رهنمودهای رهبری باید به نقشه راه تبدیل شود./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات