۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۷۸۴۱۲
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری:

توجه به مسائل روز و سیاست ذات و ماهیت هیأت است| هیأت سکولار ابزار دست دشمن می شود

نماینده خبرگان با بیان این که یک هیأت تراز اسلامی به هیچ وجه نمی تواند سکولار باشد، گفت: ماهیت نهضت حسینی سیاسی است، بر این اساس نمی توان گفت هیأت از مسائل سیاسی و مباحث روز جامعه جدا باشد.
کلانتری

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که یک هیأت تراز اسلامی به هیچ وجه نمی تواند سکولار باشد، گفت: ما با دقت در نهضت امام حسین(ع) در می یابیم که اساساً ماهیت این نهضت سیاسی است، بر این اساس نمی توان گفت هیأت از مسائل سیاسی و مباحث روز جامعه جدا باشد، زیرا توجه به مسائل روز و سیاست ذات هیأت است و نمی توان آن را جدا کرد.

وی ادامه داد: اقامه عزا برای نهضت حسینی بدون جهت گیری صحیح سیاسی را نمی توان عزاداری نامید، زیرا تار و پود این نهضت برای آن شکل گرفت که با دستگاه سیاسی فاسد بنی امیه مقابله کند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به این که یک هیأت باید اهداف امام حسین(ع) را به خوبی تبیین کند و صرفاً به عزاداری نپردازد، ابراز داشت: کسانی که می گویند هیأت صرفاً باید کارکرد عزاداری محور داشته باشد، نهضت امام حسین(ع) را به خوبی نشناخته اند و ما باید آن ها را به خوبی نسبت به اهداف امام حسین(ع) آگاه کرده و اهداف حضرت(ع) را برایشان روشن سازیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از کسانی که می گویند هیأت ها باید سکولار شوند، باید پرسید که آیا اگر امام حسین(ع) در روزگار امروز حاضر بودند، در برابر ظلم و جور استکبار جهانی، آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم کودک کش آل سعود سکوت می کردند؟ هیأتی که در برابر این مسائل سکوت کند را نمی تواند"هیأت" نام نهاد، بلکه آن هیأتی را می تواند هیأت نامید که در تمام ابعاد با هویت سیاسی عجین شده و جهت گیری های صحیح سیاسی داشته باشد.

وی افزود: مراد ما از سیاست، بازی های سیاسی امروزی نیست، بلکه آن سیاستی مد نظر است که در چارچوب قوانین و منویات اسلام به آن سیاست می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به آسیب های هیأت سکولار ابراز کرد: اگر قرار باشد یک هیأت کاری به مسائل روز نداشته باشد، به آسانی فریب دشمن را خواهد خورد؛ اگر هیأتی دارای بصیرت و بینش صحیح نباشد، در نهایت به ابراز دست دشمنان تبدیل خواهد شد و نقش سرباز دشمن را بازی خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: به عنوان مثال با دقت در بحث قمه زنی مشاهده می کنیم که دشمنان از این طریق سوء استفاده های بسیاری کرده است و حتی به برخی هیأت ها قمه و کفن هدیه می دادند تا آن ها به این موضوع بپردازند و خودشان نیز از سوی دیگر با استفاده از این بحث، شیعه را مورد وهن قرار می دهند.

وی بر ضرورت بصیرت افزایی هیأت ها تأکید کرد و گفت: هر برنامه ای اعم از حوزه، دانشگاه، تعلیم، تبلیغ و تحقیق اگر بدون جهت گیری صحیح سیاسی و بصیرت و بینش لازم باشد، در دراز مدت به ابراز دشمن تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به این که نهضت عاشورا یک نهضت زنده و پویا است و به همه اعصار مربوط می شود، اظهار داشت: هیأت های تراز اسلامی باید ابعاد این نهضت را در جامعه امروزی سرایت دهند، بنابراین هیأت هایی که در چارچوب اسلام حرکت می کنند و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اداره می شوند، می توانند الگوهای بسیار خوبی را برای جوانان و اقشار مختلف جامعه ارائه دهند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات