۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۷۸۳۴۶
آیت الله میرباقری:

مؤمن در زمان خطر برای دین خدا در حاشیه امن قرار نمی گیرد| نباید زمام سرپرستی نشاط مؤمنان به دست کفار باشد

نماینده خبرگان با بیان این که نباید زمام سرپرستی نشاط مؤمنان به دست کفار باشد، گفت: اگر کفار شادی های مؤمنان را مدیریت کردند ولایت بر روح ما پیدا می کنند که بدترین نوع ولایت است.
آیت الله سید مهدی میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با بیان این که جوامع مؤمن و کافر غصه ها و شادی هایی دارند، گفت: یکی از اموری که قابل تربیت است و انبیای الهی برای آن کوشش کردند غصه ها و شادی های انسان است.

وی افزود: انبیا انسان را تربیت می کنند که بیهوده ناراحت و خوشحال نباشد که اگر دنیا به آن هااقبال کرد خوشحال شود و اگر روی برگرداند ناراحت باشد، زهد این است که اگر به او دادند غافل نشود و اگر از او گرفتند ناراحت نباشد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که حوادث نباید در دل مؤمن غوغا به پا کند، اظهار داشت: باید به جایی برسیم که غصه ها و شادی ها با هدف باشد و آمد و شد دنیا ما را مشغول نکند، شادی هایی که انسان ها دارند تنزل شادی های ائمه آن ها است.

وی ادامه داد: اگر انسان متصل به اولیای الهی و وادی معصوم شد غصه ها و نشاط های او رفعت پیدا می کند، حزن و شادی های انسان باید بر اساس حزن و شادی اهل بیت(ع) باشد، انسان وقتی به امام متصل شد نمی تواند جایی که امام و دین خدا در خطر است در امان باشد.

آیت الله میرباقری با بیان این که اگر جامعه و انسانی در جایی که دین خدا در خطر است حاشیه امن برای خود درست کند از دین فاصله گرفته است، ابراز داشت: اگر انسان وارد وادی همراهی اهل بیت(ع) شد خوشحال از دنیا می رود.

وی عنوان کرد: حزن و شادی انسان ها تابع حزن و شادی ولی آن ها است، همراهی با حزن و شادی امام وادی رحمت است، وقتی احزان و خوشی ها تقسیم می شود از دو عالم نور و ظلمت می آید، اگر از عالم نور باشد از وادی ولایت پیامبر و امیرمؤمنان عبور می کند و اگر حزن وشادی ظلمانی باشد از وادی ائمه نار عبور می کند؛ لذت مؤمن از وادی ولایت امام است و از حرام لذت نمی برد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر تبری از دشمن امام داشتیم و تولی به حضرت پیدا کردیم صفات ایشان در ما ظهور پیدا می کند، نباید زمام سرپرستی نشاط مؤمنان به دست کفار باشد و آن ها نباید طراحی کنند که مؤمن چگونه شادی کند چرا که مؤمن نباید تحت ولایت کافر باشد.

وی اضافه کرد: اگر کفار شادی های مؤمنان را مدیریت کردند ولایت بر روح ما پیدا می کنند که بدترین نوع ولایت است، سیدالشهدا(ع) عالمی از حزن درست کردند و در این عالم انسان را تا عالم رضون سوق می دهند، وادی حزن ایشان وادی عبور از جهنم، دنیا و ولایت شیطان است که بدون آن عبور ممکن نیست./1323/

ارسال نظرات