۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۷۸۲۸۲
حجت الاسلام میرزامحمدی:

محبت باید انسان را به تبعیت از اهل بیت برساند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که محبت صِرف انسان را به معیت امام معصوم نمی رساند، گفت: محبت باید انسان را به تبعیت از اهل بیت(ع) رسانده و ختم به نصرت ایشان شود، در غیر این صورت آن محبت بی فایده است.
میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمیرزامحمدی در هشتمین روز از مراسم عزادری سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به این که محبت اهل بیت(ع) به تنهایی ملاک ولایتمداری محسوب نمی شود، گفت: بر اساس روایات آن کسی محب واقعی اهل بیت(ع) است که افزون بر حب، عامل به دستورات ایشان نیز باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که محبتی که انسان را به عرصه نصرت امام معصوم(ع) نرساند، نمی تواند او را عاقبت بخیر کند، اظهار داشت: محبت باید انسان را به تبعیت از اهل بیت(ع) رسانده و ختم به نصرت ایشان شود، در غیر این صورت آن محبت بی فایده است.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که محبت صرف هم می تواند به نوعی منجی انسان باشد، اما به یقین این نوع محبت، انسان را به معیت و تبعیت از امام معصوم(ع) نخواهد رساند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) ما را از طریق محبت به مودت اهل بیت(ع) دعوت کرده اند، ابراز داشت: این بدان معنا است که محبت انسان نسبت به اهل بیت(ع) جنبه ابراز عملی پیدا کند؛ محبت باید انسان را وارد عرصه درگیری و نبرد میان دو جبهه حق و باطل کند، زیرا ابراز محبت و مودت بدین معنا است که انسان در غم و شادی اهل بیت(ع) باید شریک بوده، با دوستان ایشان دوستی کرده و با دشمنان شان دشمنی ورزد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آن چه که در مورد اهل بیت(ع) از ما خواسته اند این است که وجود نورانی امام معصوم(ع) را در عرصه محبت، مودت و نصرت نسبت به خود، خانواده و همه داشته ها و دارایی های دنیای مان ترجیح دهیم؛ این ترجیح محبت و مودت اهل بیت(ع) و محبت و مودت خود و اهل و عیال مان «تولی» نامیده می شود.

وی با اشاره به این که محبت حقیقی اهل بیت(ع) را در سیره شهدا می توان به وضوح مشاهده کرد، بیان داشت: برخی می گویند کسانی که به جنگ و یا برای دفاع از حرم می روند، افرادی منزوی بودند که اهل خانواده و تحصیل نبودند؛ در حالی که این عزیزان به شدت اهل خانواده و تحصیل بوده اند و محبت و مودت اهل بیت(ع) سبب شده بود تا از همه تعلقات خود بگذرند و برای دفاع از اسلام وارد جبهه ها شوند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات