۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۷۷۶۰۴
امام جمعه بابل:

ظلم ستیزی و ایستادگی مهمترین شاخصه سبک زندگی حسینی است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که سبک زندگی حسینی باید در جامعه اسلامی نهادینه شود، گفت: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمن مهم ترین شاخصه سبک زندگی حسینی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: عزاداری ماه محرم باید با برنامه‌ریزی هیات‌های امنا و هیأت‌های مذهبی باشکوه برگزار شود.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با تأکید بر این که نباید چراغ عزاداری سیدالشهدا کم فروغ شود، افزود: باید با کم کردن برخی اسراف ها در برنامه ها برنامه های این ایام با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این که محفل عزاداری حتماً با سخنرانی، مداحی و اقامه عزا کامل باشد، خاطرنشان کرد: باید در کنار شور حسینی به شعور حسینی نیز پرداخته شود.

امام جمعه بابل همچنین با بیان این که ماه محرم ماه تبیین معارف دینی و حقایق عاشورا است، تصریح کرد: این ماه فرصتی است که در کنار پرداختن به عزاداری معارف دینی و باورهای ایمانی نیز ترویج شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این ماه با عظمت یک سرمایه ارزشمند دینی و معنوی برای جهان اسلام و به ویژه شیعیان است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت ارزشمند در جهت تقویت درک و بصیرت عاشورایی بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که مجالس اقامه عزای امام حسین(ع) فرصت ارزشمندی برای بیان حقایق و واقعیت های دینی در خطابه ها و منابر است، تصریح کرد: مبلغان دینی در ماه با فضیلت تلاش کنند تا با بیان حقایق عاشورا شعور دینی مردم را تقویت کنند.

امام جمعه بابل با بیان این که بازخوانی قیام عاشورا می تواند فرصت مناسبی برای الگوگیری از درس های عاشورایی در جامعه امروز باشد، خاطرنشان کرد: باید مفاهیم ارزشمند نهضت حسینی به شیوه ای هنرمندانه از سوی مبلغان دینی به جامعه منتقل شود.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء با تأکید براین که مجالس عزاداری ماه محرم باید به دانشگاه حسینی تبدیل شود، تصریح کرد: باید همه ابعاد این نهضت عظیم برای عموم مردم به ویژه نسل جوان به خوبی بازگو شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که نگاه نمایشی و سطحی نسبت به عزادای حسینی آسیب زا است و باید به شدت از آن پرهیز شود، بیان داشت: نگاه به عزاداری حسینی باید عمیق و محتوایی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم همه توطئه های دشمنان در کمرنگ کردن نهضت عاشورا، این فرهنگ ارزشمند دینی امروز جهانی شده است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز پرچم دار گسترش فرهنگ حسینی در جهان است.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل در ادامه سخنان خود با بیان این که نورانیت اهل بیت(ع) علیرغم همه توطئه های دشمنان هیچ گاه پایانی ندارد، گفت: امروز نور امام حسین(ع) دنیای تاریک امروز روشن کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که سبک زندگی حسینی باید در جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمن مهم ترین شاخصه سبک زندگی حسینی است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات