۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۵۹۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

اسلام و مسلمانان مدیون امام حسین هستند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حق همواره در طول تاریخ ماندگار است، گفت: نه تنها شیعیان بلکه اسلام و مسلمانان مدیون امام حسین(ع) هستند.
حجت الاسلام نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی  با اشاره به ورود سیدالشهدا(ع) به کربلا گفت: برنامه امام حسین(ع) استشهاد در مسیر رضایت الهی بود.

وی افزود: جایی که اسلام در خطر باشد باید خون عزیزترین افراد مانند سیدالشهدا(ع) ریخته شود تا اصل اسلام از بین نرود و درخت اسلام تنومند باقی بماند، در زمان حضرت اسلام در خطر شدید قرار گرفته بود یزید بنا داشت که اسلام را از بین ببرد از این رو امام حسین(ع) قیام کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که 40 سال امت اسلامی در اختیار دشمنان و امویان قرار داشت، اظهار کرد: کار به جایی رسید که امت اسلام به دست فردی ناپاک و ظالم مانند یزید افتاد و او سعی داشت که ریشه اسلام را از بین ببرد.

وی ادامه داد: تاریخ نقل می کند که دایره منکرات در زمان یزید بسیار گسترده شد و حتی به مدینه رسیده بود، وقتی عنصر ناشایسته ای مانند یزید کافر ملعون بر قدرت باشد و با صراحت می گوید که می خواهد اسلام را نابود کند، سیدالشهدا(ع) قیام می کنند که مسیر اسلام منحرف نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که بوی از دین به مشام امویان و یزید نخورده بود، ابراز داشت: در 50 سال از زمان رحلت رسول خدا(ص) تا زمان عاشورا(ع) دشمنان و بدخواهان همه چیز را تغییر دادند که چراغ اسلام را خاموش کنند.

وی عنوان کرد: وقتی امام حسین(ع) مشاهده کردند که با شهادت و خون خود می توانند اسلام را از انحراف نجات دهند برای رضایت الهی وارد عمل شدند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حتی بعد از شهادت حضرت و زمانی که توجه ها به کربلا بود، باز هم دشمنان جسارت کردند و حتی بارگاه حضرت را از بین بردند اما علو ایشان باز هم بیشتر شد، حق همواره در تاریخ ماندنی است و باطل از بین می رود.

وی اضافه کرد: تا دنیا وجود دارد امام حسین(ع) ماندگار است، در فضای مجازی القای شبهه می کنند که چرا هر ساله برای امام حسین(ع) مجلس عزا گرفته می شود، این افراد سیدالشهدا(ع) را نشناختند و نمی دانند که بقای دین به بقای امام حسین(ع) و عزاداری آن حضرت است؛ نه تنها شیعیان بلکه اسلام و مسلمانان مدیون امام حسین(ع) هستند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات