۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۷۷۵۱۷
آیت الله طبرسی:

طلبه باید برای همه لحظات عمر تحصیلی خود برنامه داشته باشد

آیت الله طبرسی با اشاره به این که لحظه ای از عمر یک طلبه نباید به بطالت گذرانده شود، گفت: حوزه جای کارهای بیهوده و بی ثمر نیست بلکه یک طلبه باید برای همه لحظات عمر تحصیلی خود برنامه داشته باشد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ایام را فرصت مغتنمی برای پرداختن به مسائل محتوای جریان عاشورا دانست.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان دین رسالت سنگینی در نشر و گسترش اهداف و آرمان های حسینی در جامعه بر عهده دارند، افزود: طلاب باید در کنار علم آموزی به وظیفه تبلیغی خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که طلاب و روحانیان در منابر و خطابه های خود در ماه محرم باید از بیان مطالب سطحی و غیر مستدل به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: مطالبی که در خصوص نهضت عاشورا از تریبون های عمومی بیان می شود باید عمیق و همراه با محتوای بالای علمی باشد.

آیت الله طبرسی  در ادامه سخنان خود با تأکید براین که همه ما باید در عمل ثابت کنیم که پیرو واقعی مکتب حسینی هستیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در این ایام معرفت و بصیرت حسینی را در خود تقویت کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کسانی که امروز در حوزه مشغول تحصیل هستند باید قدردان این موهبت الهی باشند، خاطرنشان کرد: درس خواندن در جایی که منتسب به حضرت ولیعصر(عج) است دارای ارزش بسیار بالایی است.

امام جمعه ساری با بیان این که وظیفه یک طلبه خوب درس خواندن است، افزود: فراگیری علم دین، حوزه را نسبت به دیگر مراکز آموزشی متمایز کرده است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان ادامه دهنده مسیر اهل بیت(ع) هستند و باید قدردان این جایگاه ارزشمند باشند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل رفتار، اخلاق و عملیک طلبه باید به گونه ای باشد که شأن این جایگاه رفیع حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که وظیفه امروز حوزه تربیت و پرورش طلابی نخبه، مهذب، انقلابی و عالم است، تصریح کرد: جامعه امروز طلبه ای که دارای این ویژگی ها نباشد را نخواهد پذیرفت.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که کسانی که پای در حوزه می گذارند اگر خوب درس بخوانند و به تقویت اخلاق و معنویت در خود توجه کنند به طور حتم آینده روشنی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: طلاب باید از همه فرصت های به وجود آمده در جهت علم آموزی بهره گیرند چون آینده نظام اسلامی با تربیت و پرورش طلاب تضمین خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که لحظه ای از عمر یک طلبه نباید به بطالت گذرانده شود، بیان داشت: حوزه جای کارهای بیهوده و بی ثمر نیست بلکه یک طلبه باید برای همه لحظات عمر تحصیلی خود برنامه داشته باشد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با مهم دانستن مسأله زی طبلگی در حوزه خاطرنشان کرد: طلاب برای رسیدن به جایگاه های رفیع در حوزه باید در رعایت زی طلبگی تلاش و ممارست شبانه روزی داشته باشند.

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت تقویت برنامه های اخلاقی و معنوی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: علم و اخلاق به عنوان دو بال هستند که می توانند یک طلبه را به اوج تعالی و سعادت برسانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حوزه هیچ گاه از مسائل اخلاقی و معنوی دور نبوده بلکه اخلاق رکن اصلی فعالیت های حوزه است، خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر دروس اخلاق در مدارس علمیه با بهره گیری از ظرفیت علما و اساتید برجسته اخلاق حوزه امری ضروری است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات