۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۷۷۴۸۹
مسؤول سازمان بسیج طلاب و اساتید خبرداد؛

آماده سازی کتاب پرسمان ویژه مبلغان | پاسخ به ۱۰۰ پرسش فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مطرح در جامعه

حجت الاسلام گواهی با اشاره به لزوم آماده بودن مبلغان در برابر سؤالات و شبهات روز از تدوین اثر پرسمان ویژه مبلغان همراه با پاسخ به ۱۰۰ پرسش فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مطرح در جامعه خبرداد.
 حجت الاسلام گواهی

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و فرارسیدن ایام تبلیغی روحانیان در سراسر کشور اظهار داشت: یکی از مسائل مهم این است که مبلغان باید همیشه حرفی نو برای مردم داشته باشند به همین جهت باید همیشه اهل تحقیق و مطالعه باشند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب افزود: امروز نسبت به واقعه عاشورا و قضیه شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان شبهات زیادی در بین مردم پراکنده می شود، از جمله این که چرا ایشان بدون یار و یاور به مصاف دشمن رفت؟ و اصلا چرا خانواده حضرت با ایشان همراه شدند؟ مردم نیز بسیاری از اوقات دس تشان از پاسخ خالی است و دچار تشویش ذهن می شوند.

وی با تأکید بر این که مبلغان باید نسبت به شبهات روز پاسخ های قانع کننده ای برای مردم داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مسائل مهم تطبیق واقعه عاشورا و ظلم ستیزی امام حسین(ع) با انقلاب اسلامی ما است، چراکه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) ریشه در مخالفت با طاغوت های زمان دارد و انقلاب ما نیز با نشأت گرفتن از عاشورا شکل گرفته و تا به امروز با قوت ادامه پیدا کرده است.

حجت الاسلام گواهی بیان داشت: روحانیان محترم در منابر نسبت به انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی مان بی تفاوت نباشند و تأکید کنند این انقلاب بعد از چهار دهه چطور توانسته داعیه دار اسلام ناب باشد، مبلغان باید زینب گونه عمل کنند یعنی همانطور که حضرت بدون تریبون و بدون کمترین امکانات پیام عاشورا را منتقل کرد، مبلغان نیز بلندگوی رسای اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشند.

وی تأکید کرد: بدون شک اگر قیام امام حسین(ع) بعد از نزدیک به 1400 سال هنوز زنده و پویا مانده به دلیل همان سخنان حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه و شام بود، بنابراین مبلغان نیز می توانند به نوبه خود در این مسیر تلاش کنند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و اساتید در بخش دیگری از این گفت‌وگو از آماده سازی مجموعه ای ویژه طلاب و مبلغان خبر داد و عنوان کرد: ما به سهم خودمان یک کتاب پرسمان با پاسخ به 100 سؤال و شبهه مهم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آماده کرده ایم و در اختیار بخش زیادی از مبلغان قرار داده ایم.

وی هدف از تدوین این اثر را آشنایی مبلغان با جدیدترین سؤالات مطرح در جامعه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ما در این کتاب به سؤالات یاد شده به صورت دقیق و علمی پاسخ داده ایم تا به مبلغان در عرصه سخنرانی های فرهنگی، نظامی و اقتصادی و مسائل روز کمکی کرده باشیم./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات