۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۷۷۳۹۳
رییس شورای علمای عراق در گفت‎وگو با رسا، بیان کرد:

استکبار از راه جنگ نرم به دنبال اختلاف افکنی میان مردم ایران و عراق است/ اربعین نقشه دشمن را خنثی خواهد کرد/تشریح اقدامات آیت الله سیستانی در خدمت رسانی به مردم بصره

رییس شورای علمای عراق گفت: حمایت ایران از مستضعفان جهان به مذاق مستکبران جهان و شیطان بزرگ خوش نیامده است، به این دلیل به شایعه پراکنی و ایجاد اختلاف میان مردم عراق و ایران روی آورده اند.
حجت الاسلام شیخ یوسف الناصری رییس شورای علما و معاون جنبش نجبا عراق

حجت الاسلام شیخ یوسف الناصری رییس شورای علما و معاون جنبش نجبا عراق در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به رویدادهای اخیر در استان بصره اشاره کرد و بیان داشت: خواسته های مردم بصره نظیر آب شرب سالم، اصلاح خدمات برق رسانی و بهبود خدمات شهری به حق و صحیح است.

وی افزود: اعتراضات مردمی با تجاوز و آسیب رساندن به اموال عمومی موجب انحراف تظاهرات شد به طوری که شعارهای که طی چند روز اخیر داده می شد متناسب با خواسته های مردم به ویژه مردم اصیل بصره که انسان های مجاهد، مومن و دارای نقش بسیار پر رنگی در مبارزه با حزب منحله بعث، اشغالگری انگلیس، آمریکا و جریان تروریستی داعش هستند، نبود.

رژیم صهیونیستی و وهابیت از عاملان نا آرامی بصره هستند

رییس شورای علمای عراق به نقش کشورهای غربی و عربی در انحراف تظاهرات های مسالمت آمیز و بر حق مردم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شاهد انحراف تظاهرات از مسیر اصلی و مرکز خود هستیم و دست نفوذی های آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی، وهابیت و امارات در شعله ور کردن حوادث چند روز گذشته به خوبی نمایان است.

وی ادامه داد: کشورهای استکباری با پرداخت مبالغ بسیار به برخی عناصر خود، جوانان را برای دست یابی به اهدافشان بسیج و از سوی دیگر برخی از اعضای حزب منحله بعث را از مناطق مختلف نظیر استان الانبار برای اجرای نقش های رژیم صهیونیستی استفاده می کنند.

حجت الاسلام شیخ یوسف الناصری تصریح کرد: بصره از ظرفیت های اقتصادی و انسانی بسیار خوبی برخوردار است و از زمان های گذشته جز مناطق پیشرفته در خاورمیانه شناخته می شد. امارات، وهابی ها، رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا خواهان پیشرفت و آبادانی بصره نیستند بر این اساس با استفاده از روش های مختلف درپی تخریب این کشور هستند.

وی با اشاره به یورش نفوذی ها کشورهای استبکاری به دفاتر و مراکز بسیج مردمی و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره عنوان کرد: تجاوز نفوذی ها به دفاتر گردان های مختلف عراق، بسیج مردمی، کنسولگری ایران و بیمارستان بسیج مردمی را به شدت محکوم می کنیم. در حالی به بیمارستان بسیج مردمی یورش برده شد که بستری شدگان در این بیمارستان کسانی بود که با جان خود از بصره و اراضی عراق در برابر جریان های تروریستی دفاع کردند.

تجاوز به کنسولگری ایران نفوذی ها را برملا کرد

معاون دبیر کل جنبش نجبا ادامه داد: یورش به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران غیر صحیح و متضاد با منافع ملی عراق است و کسانی که چنین کاری را انجام دادند به جای یورش به کنسولگری ایران باید به سفارت آمریکا که این کشور را نابود کرده است، حمله کنند. اگر چه یورش به کنسولگری ایران اشتباه بود اما فرصتی به ما داد که بتوانیم اعضای حزب منحله بعث و نفوذ های را بشناسیم.

وی بر ضرورت شناخت نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی و جنگ نرمی که علیه ملت عراق به راه انداخته تاکید کرد و اظهار داشت: قواعد جنگ نرم را باید فرا بگیریم و نپنداریم که در این کشور مشکلی نیست بلکه بلعکس تا زمانی که آمریکا و ایادیش در فضای مجازی نظیر توییتر ضد عراق فعالیت می کنند، این کشور با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم رو به رو خواهد بود.

حجت الاسلام شیخ یوسف الناصری با بیان اینکه ملت عراق اقدامات آمریکا را به شدت محکوم می کنند، گفت: مردم عراق باید راهپیمایی در راستای حمایت از بسیج مردمی، جمهوری اسلامی ایران و ضد فشارهای سیاسی آمریکا برگزار کنند زیرا آمریکا خواستار ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در عراق نیستند.

کینه استکبار جهانی از عراق و ایران موجب اختلاف افکنی میان دو ملت شد

وی اقدام رسانه های معاند برای ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق را محکوم به شکست خواند و افزود: مردم عراق بر خلاف استکبار جهانی قدم برداشته اند و محور مقاومت را تقویت کرده اند بر این اساس فعالیت های رسانه های معاند علیه این کشور یک مساله عجیبی نیست. محور مقاومت همه طرح های کشورهای غربی و استکبار جهانی در منطقه را شکست داده و موجب افزایش فشار بر گردن رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی شده اند.

رییس شورای علمای عراق تصریح کرد: جبهه مقاومت در سایه حمایت های جمهوری اسلامی ایران به پیروزی های چشمگیری در سوریه، یمن، لبنان، عراق و بحرین به دست آورده است. حمایت ایران از مستضعفان جهان به مذاق مستکبران جهان و شیطان بزرگ خوش نیامده است به این دلیل به شایعه پراکنی و ایجاد اختلاف میان مردم عراق و ایران می پردازند. ما موظف هستیم که فریب این گونه شایعات را نخوریم. رسانه های معاند و گمراه شایعه کردند که آب شرب ایران به عراق منتقل می شود و همین طور گفتند که ایران آب عراق را قطع کرده است بر این اساس آب استان بصره شور شده است. این گونه سخنان دسیسه های دشمنان است.

وی ادامه داد: باید با شجاعت و تمام قدرت با رسانه های معاند مقابله کرد زیرا ما در مرحله پیروزی محور مقاومت و عقب نشینی استکبار جهانی هستیم و این پیروزی ها ان شاء الله روز به روز بیشتر خواهد شد و به زودی شاهد آزادی فلسطین و بی اثری این گونه شایعات خواهیم بود.

مراسم اربعین حسینی یک پیروزی فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی است

حجت الاسلام شیخ یوسف الناصری بر همبستگی بیشتر بین مردم عراق و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی بزرگ ترین تشکل انسانی در جهان است و حتی مردم فقیر عراق نیز از میلیون ها زائر با اخلاق بسیار خوب پذیرایی می کنند که این مساله در واقع یک پیروزی فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی است که دشمنان حاضر به پذیرش آن نیستند.

وی افزود: در حالی مثلا برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال سازمان و فدراسیون های مختلفی با هدف برنامه ریزی و تقسیم زمان و مکان بازی های تاسیس می شود که میلیون ها زائر هر سال در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا می کنند و به بهترین شکل ممکن از آنان پذیرایی می شود.

معاون دبیر کل جنبش نجبا با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) عنوان کرد: امام حسین (علیه السلام) عنوان اراده مردم قیام کننده بر ضد استکبار و قیام بر ضد خواسته های کشورهای استکباری نظیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانانشان است و همچنین نام مبارک سید الشهدا (علیه السلام) طرح و برنامه ای برای نجات امت از اراده  استکباران و شیطان های جهان است بنابراین ترس آنان از چنین اسمی یک مساله طبیعی است. ما به طور صریح اعلام می کنیم که به عقاید و اندیشه های خود در رابطه با امام حسین (علیه السلام)، قیام سید الشهدا (علیه السلام)، مردم عراق و ایران افتخار می کنیم و یقین داریم که بر توطئه های دشمنان به زودی پیروز و به محور مرکزی در جهان تبدیل خواهیم شد و شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی که از خانه عنکبوت ضعیف تر است، نمی توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

مستکبران جهان و رژیم صهیونیستی درپی انتقام از آیت الله سیستانی هستند

وی افزود: حضرت آیت الله سیستانی به وسیله نماینده و متخصصانی که به استان بصره اعزام کرده است، توانسته موافقیت های خوبی در حل مشکلات این استان به دست بیاورد. مرجعیت با فتوای جهاد کفایی مبارزه با جریان تروریستی داعش توانست رهبری محور مقاومت را به دست بگیرد و بر تروریست ها و در راس آن ها داعش پیروز شود بر این اساس کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی با توسل به برنامه های مختلف درپی انتقام از مرجعیت در عراق و منطقه هستند.

رییس شورای علمای عراق بیان کرد: حضرت آیت الله سیستانی به خوبی می داند که سیاستمداران از مسیر صحیح و طبیعی خود خارج و با نظامیان خارجی مرتبط شده اند بنابراین به وظایف خود یعنی خدمت به مردم نمی پردازند و مردم نیز جز مرجعیت ملجا و پناهگاهی ندارند بر این اساس حضرت آیت الله سیستانی نماینده خود حجت الاسلام سید احمد صافی را برای حل مشکل به بصره اعزام کرد و سید صافی نیز با خرید پمپ های بسیار بزرگ سعی در تامیین آب شرب سالم برای بیش از یک سوم این استان طی چند هفته را دارد و این موضوع یک طرح بسیار بزرگ است که رسانه ها باید آن را منتشر کنند.

وی ادامه داد: در حالی سیاستمداران ادعا می کردند که مشکل آب شرب استان بصره نیازمند سال ها کار و هزینه بسیار است که مرجعیت در کمال ناباوری همگان توانست مشکل آب شرب این استان را حل کند و همه به خوبی می دانند که مرجعیت حتی یک درهم، دینار و دلاری از دولت نمی گیرد. آمریکا و انگلیس در دست یابی به اهداف شوم خود در استان بصره با شکست مواجه شدند و بار دیگر محور مقاومت به ویژه مرجعیت عالی پیروز این میدان شد./994/ب۹۱۳

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات