۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۳۵۹
در آستانه ماه محرم؛

رادیو محرم آغاز به کار کرد

آیین افتتاح رسمی فعالیت رادیو محرم در آستانه ماه محرم الحرام با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.
رادیو محرم رادیو محرم مراسم تعویض پرچم و افتتاح رادیو محرم مراسم تعویض پرچم و افتتاح رادیو محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه ماه محرم الحرام، رادیو محرم به صورت رسمی فعالیت 24 ساعته خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، آیین افتتاح برنامه های رادیو معارف عصر امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیت الله سعیدی تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) مسؤولان استانی و مدیران و شخصیت های حوزوی و فرهنگی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم همچنین صادقی استاندار قم، حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای قم و خادمان حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضور داشتند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به عنوان سخنران اصلی این مراسم راه اندازی رادیو محرم را ابتکاری ارزشمند دانست و در آستانه ماه محرم توصیه هایی مهم خطاب به مبلغان، مداحان، خطبا و هیات های مذهبی ارائه کرد.

وی تقویت باورهای اعتقادی و ایمانی جامعه را رسالت خطبا، استفاده از سبک های معقول و صحیح را وظیفه مداحان و پرهیز از رقابت و چشم و هم چشمی را رسالت هیئات مذهبی ذکر کرد.

در ابتدای این مراسم که با مداحی و روضه خوانی حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) همراه بود، مجتبی تونه ای مدیر رادیو معارف و مدیر رادیو محرم گزارش کوتاهی درباره اهداف، فعالیت ها و کارکردهای این رادیو بیان کرد.

وی هدف اصلی این رادیو را توجه به جنبه های معرفتی و شور و شعور حسینی دانست و تاکید کرد که به دنبال ارائه الگویی صحیح و بدور از خرافه از عزاداری هستیم و در این مسیر حتما به رهنمودهای مراجع معظم تقلید و بزرگان توجه داریم.

پس از ایراد سخنرانی مدیر رادیو معارف، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی پشت تریبون رفت و زدودن انحرافات و خرافات از عزاداری ها را مطالبه ای همگانی دانست و راه اندازی رادیو معارف را پاسخی به این مطالبه دانست.

وی تاکید کرد که تلاش می شود با لحاظ دیدگاه های مراجع تقلید و بزرگان دین، محتوا و برنامه هایی که از رادیو محرم پخش می شود از اتقان و صحت کافی برخوردار باشد.

از دیگر برنامه های جالب توجه این مراسم تعویض پرچم گنبد حرم کریمه اهل بیت(ع) بود.

گفتنی است، رادیو محرم در مدت سی روز ماه محرم الحرام به صورت 24 ساعته به پخش برنامه های مختلف خواهد پرداخت.

برنامه‌های رادیو محرم به صورت ۲۴ ساعته بر روی موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز و نیز بر روی گیرنده‌های دیجیتال و از طریق اپلیکیشن ایران صدا قابل دریافت است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات