۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۳۴۷

یادداشتک | ای آنکه نداری سلیقه

هرجا جو زدگی و کج سلیقه بودن غالب شود مسیر انقلاب و انقلابی گری دچار اختلال جدی خواهد شد.
نویسندگی و قلم

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی سمتی در یادداشتی ضمن بیان ضرورت پرهیز طلاب و فضلاء از بازگذاشتن میدان برای سوء استفاده کنندگان از تجمعات طلبگی، بر ترویج شعارهای منطقی و عقلانی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد. متن نوشتار در ذیل می آید.

به این چند گزاره توجه کنید:

اول: چند سال قبل در راهپیمایی اعتراض به توهین غربی ها نسبت به ساحت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" نیز سر داده شده بود. یکی از سخنرانان انقلابی و محترم در همان جا یا مکان دیگری نکته خوبی را گفته بود با این مضمون که هرچند انرژی هسته ای یک حق مسلم ملی است اما چه معنا دارد در وسط اعتراض به کاریکاتورهای توهین آمیز این شعار بی ربط سر داده شود؟

دوم: بعد از ماجرای بازداشت 10 ملوان آمریکایی شامل 9 مرد و یک زن در آب های خلیج فارس، این اتفاق در راهپیمایی 22 بهمن 94 و در شهر قم بازسازی شد؛ اما ناشی گری و بی مزه بودن تاحدی بود که یک مرد جوان را با وضعیتی زشت و زننده آرایش و بزک کرده بودند تا مخاطب دقیقا بفهمد که یکی از ملوانان بازداشت شده زن بوده و مبادا رسالت اطلاع رسانی خدشه دار شود.

سوم: در غالب تجمع های اعتراضی و راهپیمایی های مناسبتی نسخه مشابه دو مورد بالا تکرار می شود و برگزار کنندگان بیش از هدایت شرکت کنندگان به سوی شعارهای منطقی و عقلانی، با برخی کارهای سخیف و دور از انتظار که به حساب نظام اسلامی نوشته می شود، عملا فضای احساسی و جو زده را ترویج می کنند و مانع از رسانا شدن پیام می شوند.

چهارم: در تجمع اخیر طلاب حوزه علمیه قم قرار بود صدای اعتراض عمامه به سرها به دلیل معضل اقتصاد به گوش دولت برسد و مردم هم از این همراهی مرهمی بر روح و روان خسته اشان بنشیند اما با دو حاشیه تقریبا همه چیز خراب شد و تجمع انقلابی بر سر فریاد کنندگان آوار شد. حاشیه مهم اما کم اثر تر ، بخش هایی از صحبت های یک ساعت و نیمه حسن رحیم پور ازغدی بود که واکنش منفی بزرگان حوزه را بر انگیخت و به عقیده برخی صاحب نظران یک بی سلیقگی بود که تجمع اعتراض اقتصادی را به دعوای درون حوزوی تبدیل کرد. اما حاشیه مهم این روزها در حوزه علمیه، آن پلاکارد جنجالی بود که منجر به بهره برداری طرفداران دولت از آن شد.

هرچند بعضی سرسختانه از این شعار دفاع کرده و می کنند و حتی با استفاده از آیات قرآن سعی در توجیه این شعار جنجالی و بی ربط و تخریب گر دارند؛ اما آنچه از این تجمع و حواشی بعدش حاصل شده است اثبات می کند که هرجا جو زدگی و کج سلیقه بودن غالب شود مسیر انقلاب و انقلابی گری دچار اختلال جدی خواهد شد.

باشد که جریان حزب الله و علاقه مندان به انقلاب همیشه و در همه جا از باز گذاشتن میدان برای سوء استفاده جلوگیری کنند./۹۱۸/ز۵۰۴/س

 

ارسال نظرات