۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۷۳۹۵۲
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

صداقت ابزار كار خبرنگار است

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از صداقت به عنوان مهمترين ابزار خبرنگار نام برد و گفت: تعهد خبرنگار انتقال صحيح اخبار به جامعه است در غير اين صورت خبري كه بايد عامل وحدت و انسجام در جامعه باشد تبديل به عامل اختلاف مي شود.
سيد جواد ساداتي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، سيد جواد ساداتي نژاد چهارشنبه شب در نشست خبري، تحليلي با موضوع ‹‹مؤلفه هاي خبرنگار در تراز شهر دارالمومنين›› با تبريك روز خبرنگار، كار در حوزه رسانه را كار سخت و طاقت فرسا به ويژه در شهرستان كاشان را سخت تر خواند و گفت: خبرنگاران كاشان با وجود همه تنگناها تلاش مي كنند و اين تلاش در پيشگاه خدا محفوظ و ازياد مردم نخواهد رفت.

وي افزود: خبرنگار نبض جامعه است و ضمن اينكه صداي جامعه را منعكس مي كند نقاط ضعف و قوط جامعه را شناسايي و چشم بيدار جامعه است كه مي تواند تمامي مشكلات جامعه را با هدف دفع نواقض و حذف چالش هاي موجود را تبديل به نقطه قوت كند و براي همين است كه گفته مي شود خبرنگار چشم و گوش و زبان جامعه است.

ساداتي نژاد گفت: خبرنگاران اين توانايي را دارند كه بتوانند برخي از موضوعات جامعه را كه به دست فراموشي سپرده شده بارديگر روي ميز قرار دهد و آنچه راكه مغفول مانده است و ديده نمي شود بارديگر در معرض  توجه مسؤولان قرار مي دهد و اين رخداد بزرگي در جوامع مدرني است كه مي تواند بسياري از مسائل فراموش شود.

وي حرفه خبرنگاري را حرفه اي مقدس خواند و با اشاره به اينكه حرفه مقدس خبرنگاري مانند هر حرفه ديگري بايدها و نبايدهايي را براي خودش دارد، اظهار داشت: به دليل اهميت نقش خبرنگار و اطلاع رساني بايد ها و نبايدها، اين حرفه نسبت به حرفه هاي ديگر از اهميت بيشتري برخوردار است.

به گفته وي، خبرنگار اگر در بايدها و نبايدها اشتباه كند، مشكلات و آسيب هاي بزرگي را به دنبال خواهد داشت كه جبران آن شايد غير ممكن باشد.

نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس با بيان اينكه انتخاب برخي تيترهاي اختلاف آفرين جزء نبايد هاي حوزه خبري است عنوان كرد: خبر را بايد صادقانه و به دور از آسيب ها و آفت هاي رايج آن منتشر كرد، از اين رو عدم صداقت در خبر آفت و آسيبي است كه نه تنها در ايران بلكه در همه دنيا وجود دارد و حتي برخي در حوزه بين الملل از آن به عنوان شگردهاي رسانه اي استفاده مي كنند.

ساداتي نژاد از صداقت به عنوان مهمترين ابزار خبرنگار نام برد و افزود: تعهد خبرنگار انتقال صحيح اخبار به جامعه است در غير اين صورت خبري كه بايد عامل وحدت و انسجام در جامعه باشد تبديل به عامل اختلاف در جامعه مي شود از اين رو حساسيت كارخبرنگار به شدت بالا است.

به گفته وي گاهي يك خبرنگار عامل ايجاد يك اتفاق بزرگي در جامعه شده است و خبرنگار با تمركز خود روي يك موضوع سبب برطرف شدن يك موضوع اختلافي شده و گاهي و يك خبرنگار نيز ممكن است يك آفت اجتماعي را حل و فصل كند.

وي تأكيد كرد: بايدها و نبايد هاي حوزه خبر بايد مد نظر قرار بگیرد و انتظار از خبرنگاران در كاشان، خبرنگار  مومن و متعهد است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بر توجه خبرنگاران به ويژگي هاي شهر دارالمومنين كاشان تأكيد كرد و گفت: صفت دارالمومنين كاشان كه سرمايه بزرگي براي كاشان است صفتي است كه به عنوان امانت به ما رسيده است و ما بايد آن را حفظ و به نسل آينده تحويل دهيم.

وي افزود: سبك زندگي دارالمومنين كاشان كه در طول زمان بخش هايي از آن فراموش شده را بايد حفظ كرد و فضائل فراموش شده دارالمومنين‌ كاشان را بار ديگر در دنياي پرهياهو و هجمه فرهنگي زنده كرد.

نماينده مردم كاشان در مجلس يادآور شد: انتظار تاريخي منطقه كاشان اين است كه رسانه آن در تراز دارالمومنين باشد تا در همان تراز بتواند مسائل رسانه اي را در كاشان دنبال كند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات