۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۶۳۱
آیت الله نوری همدانی:

بدبینی به دشمن و اعتماد به داخل راه برون رفت از مشکلات است| حراست از انقلاب وظیفه روحانیت است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات کشور، مدیریت صحیح را راه برون رفت از مشکلات دانست و گفت: وحدت، انسجام و اعتماد به مردم و توان داخلی و بی اعتمادی به دشمن می تواند در موفقیت کشور اثر گذار باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه قم، مشهد، تهران و اصفهان حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی را از اوجب واجبات دانست و بر ضرورت حراست روحانیت از انقلاب اسلامی تأکید کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ولایت فقیه را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: تمام تلاش ولی فقیه حل مشکلات و حفظ عزت مردم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به مشکلات کنونی کشور، مدیریت صحیح را راه برون رفت از مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: وحدت، انسجام و اعتماد به مردم و توان داخلی و بی اعتمادی به دشمن می تواند در موفقیت کشور اثر گذار باشد.

این مرجع تقلید با بیان این که خوشبختانه حوزه های علمیه انقلابی هستند و باید باقی بمانند، تأکید کرد: حوزه انقلابی در درجه اول نیاز به فقیه دارد یک فقیه هم باید در عرصه فقاهت و هم در زمینه جهاد کار کند؛ نیازهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، قضایی، اعتقادات، عبادات، اخلاق و موارد دیگر برای سعادت و هدایت انسان در معارف دینی بیان شده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بی تفاوتی و سستی را سبب عقب ماندگی دانست و تصریح کرد: یک عالم باید زمان شناس و فریادگر باشد و حرف مردم را بیان کند، دشمن از صدای فقیه در هراس است و در طول تاریخ فقهای ما در دو جبهه فقه و جهاد حضور داشته اند و اهل مبارزه بودند که کتاب شهدا الفضیلة شرح حال برخی از این علما و فقها  را بیان می کند.

ارسال نظرات