۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۱۰۴۸
آيت الله نمازي:

ترامپ حتي صلاحيت اداره خانواده خود را ندارد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: ترامپ كه تصدي اداره آمريكا را برعهده گرفته و در امور ملت هاي جهان دخالت مي كند فرد فاسد و مفسدي است كه حتي صلاحيت مديريت اداره خانواده و فرزندان خود را ندارد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازی سه شنبه شب در ديدار با رابطين و سرناظرين دفتر نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان شهرستان كاشان، انتخابات را سند جمهوريت نظام دانست و گفت: جمهوريت نظام با انتخاب مردم تحقق مي يابد.

وي انتخابات در نظام جمهوري اسلامي ايران را متفاوت از انتخابات در دنيا ذکر کرد و افزود: شرايطي كه بر انتخابات جمهوري اسلامي ايران حاكم است در هيچكدام از انتخابات دنيا وجود ندارد.

آيت الله نمازي انتخابات را داراي عوارض زيادي دانست و گفت: انتخابات آزموني براي كانديداهاي انتخابات و مردم است، از اين رو انتخابات يك فعل مكلف است و هر فعلي از افعال مكلف داراي فقه انتخابات، اخلاق انتخابات و قانون انتخابات است كه هريك از آنها داراي پروژه و مباحث زيادي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه شوراي نگهبان طي سال هاي گذشته هميشه مورد توجه دانشگاه و حوزه و رسانه بوده است يادآور شد: در قانون اساسي براي سلامت انتخابات نظارت شوراي نگهبان لازم است.

آيت الله نمازي همچنين با بيان اينكه مردم بايد اطلاع داشته باشند شركت در انتخابات ضمن اينكه يك حق است يك تكليف و وظيفه است، گفت: حق هر شهروندي است كه براي انتخاب رييس جمهور، نماينده مجلس خبرگان رهبري، نماينده مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان شوراي شهر و روستا حق راي داشته باشد.

به گفته وي، راي دادن براي ملت يك حق است و يك تكليف شرعي است كه هر شهروندي وظيفه دارد و بر او واجب است براي حسن اداره كشور در صحنه انتخابات نقش داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: داوطلبين و كانديداهاي انتخابات در ايران داراي شرايطي هستند كه در غرب چنين شرايطي مطرح نيست و حتي افراد فاسد اجازه كانديدا شدن دارند و قانونگذار نمي تواند مانع كانديداتوري افراد فاسد در انتخابات باشد.

آيت الله نمازي گفت: ترامپ كه تصدي اداره آمريكا را برعهده گرفته و در امور ملت هاي جهان دخالت مي كند فرد فاسد و مفسدي است كه حتي صلاحيت مديريت اداره خانواده و فرزندان خود را ندارد.

وي افزود: در نظام توحيدي افراد فاسدي مانند ترامپ اجازه ورود در انتخابات را ندارند و كسي كه كانديداي انتخابات مي شود بايد از بين بهترين افراد انتخاب شود، از اين رو در فقه انتخاباتي بهترين و سالم ترين و پاك ترين افراد انتخاب مي شوند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: صاحبان فكر و انديشه دانشگاه و حوزه در فضاي انتخاباتي كشور بايد مردم را راهنمايي كنند تا انتخابات را وظيفه شرعي خود بدانند و با حضور در انتخابات و به دور از روابط شخصي و فاميلي، صالح ترين را انتخاب کنند.

آيت الله نمازي انتخابات ايران را  بهترين انتخابات دنيا و با كمترين مشكلات دانست و اظهار داشت: مردم به دليل انگيزه ديني وارد انتخابات شده و براساس تكليف شرعي در انتخابات شركت مي كنند، اما با اين وجود نظارت ها بايد انجام شود.

وي نقش مهم انتخابات را در اقتدار نظام اسلامي ايران و حاكميت نظام و كشور را يادآور شد و گفت: مردم بايد توجيه شوند راي دادن تكليف شرعي و مانند نماز خواندن واجب است و ترك عمدي آن گناه كبيره است و هر يك از آراي مردم و حضور همه واجدين شرايط در انتخابات مي تواند در اقتدار نظام تأثير گذار باشد.

به گفته وی كساني كه در انتخابات شركت نكنند معصيت كرده اند، چرا كه اين نظام از انبيا و اوليا و صلحا و ارث شهدا است كه بايد حافظ آن باشيم و حفاظت از نظام و انقلاب وابسته به حضور همه واجدين شرايط راي در انتخابات است.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: بحث انتخابات و شوراي نگهبان و جايگاه شوراي نگهبان در قانون اساسي جزو مباحث مهم و استراتژيك است.

آيت الله نمازي در ادامه خطاب به اعضاي دفتر شوراي نگهبان در كاشان ابراز کرد: نگاه امام راحل در عالم برزخ به عملكرد شوراي نگهبان و زير مجموعه شوراي نگهبان است و شهدا نيز در عالم برزخ ناظر بر اعمال ما هستند چرا كه فنداسيون و پايه هاي نظام و انقلاب اسلامي بر پايه خون شهدا بنا شده است و انقلاب اسلامي ايران ارثي است كه از شهدا به ما رسيده است.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام مهدي بصيرتي رييس جديد دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان کاشان، گفت: رابطين و سرناظرين دفتر نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان را اُمنا نظام هستند كه قرار است مسؤوليت سنگين نظارت بر انتخابات  را بر عهده داشته باشند.

وي افزود: دفتر نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان در كاشان حدود 20 سال قبل فعاليت خود را آغاز كرد و پيش از  اين حجت الاسلام يوسفي و حجت الاسلام غزلاوي عهده دار اين مسؤوليت بودند و تلاش هاي زيادي براي قوام و دوام اين دفتر در كاشان انجام شده است.

حجت الاسلام بصيرتي گفت: حدود 40 انتخابات در 4 دهه عمر انقلاب اسلامي ايران و به بطور ميانگين هر سال يك انتخابات برگزار شده است كه در اين سالها دشمن تلاش زيادي كرده تا جمهوريت نظام را خدشه دار كند اما با تدابير رهبر معظم انقلاب و نظارت هاي دقيق شوراي نگهبان نقشه دشمنان اسلام و نظام نقش بر آب شده است.

حجت الاسلام بصيرتي ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامي ايران در سال 88 تمام تلاش خود را به كار گرفتند تا صحت انتخابات را خدشه دار كنند اما با تدابير رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي نگهبان  به اهداف خود نرسيدند.

وي افزود: امسال نيز در چهلمين سال انقلاب اسلامي دشمن همه تلاش خود را به كار بسته است تا چهلمين جشن پيروزي انقلاب اسلامي ايران برگزار نشود، اما با تلاش همه نيروهاي مومن انقلابي اين است كه چهلمين جشن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با شكوه تر از سالهاي قبل برگزار شود.

حجت الاسلام بصيرتي گفت: نيروهاي شوراي نگهبان نيروهايي امين و آموزش ديده اي  هستند كه بدون وابستگي به جريان و گروه سياسي خاصي تلاش خواهند كرد تا انتخابات بدون كوچكترين تنش و مشكلي در كمال آرامش برگزار شود.

وي برگزاري همايش ناظرين، كارگاه هاي آموزشي ناظرين و همايش هاي كوچكتري با عنوان همايش هاي ناظر نهاد را از جمله برنامه هاي دفتر نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان در شهرستان كاشان برشمرد و افزود: قرار است امسال گروه هاي كوچك ناظرين براي آموزش هاي تخصصي و بصيرتي و هماهنگي شبكه نظارت تشكيل شود.

رييس جديد دفتر نظارت و بازرسي شوراي نگهبان کاشان گفت: بالغ بر يكهزار و 600 ناظر كه قرار است بار انتخابات را بر دوش داشته باشند در شبكه نظارت كاشان عضويت دارند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات