۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۷۰۸۰۳
آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

مدیران ناکارآمد اقتصادی باید تغییر کنند| ترمیم کابینه بخشی از مشکلات را حل می کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ترمیم کابینه دولت و تغییر مدیران ناکارآمد اقتصادی، این ترمیم را سبب حل بخشی از مشکلات اقتصادی دانست.
آیت الله مجتهد شبستری

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وحدت و همبستگی افراد جامعه را از ارکان اصلی اقتدار ملی دانست و گفت: تجربه و تاریخ نشان داده است که در هر جامعه‌ای که وحدت و همبستگی باشد، آن جامعه قدرتمند است ولی در هر جامعه‌ای که تفرقه و تشتت حاکم باشد نابودی، زوال و شکست نصیب آن می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بالاترین پیوندی که می‌توان بین برادران به وجود آورد برادری و اخوت است که در قرآن مجید با عنوان «انما المؤمنون اخوه» تمام مؤمنان را با هم برادر و برابر کرده است و قرابت زمانی و مکانی مطرح نیست، یعنی مؤمنان در هر جا و هر زمانی با هم برادر هستند.

وی افزود: خدای متعال در جای دیگری از قرآن کریم می‌فرماید: «لا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم» با هم نزاع نکنید که در نتیجه فشل بودن و سستی پیش می‌آید و به دنبال آن اقتدار، مجد و عظمتتان از بین می‌رود.

آیت‌الله مجتهد شبستری تأکید کرد: وحدت و همبستگی به عنوان یکی از ارکان اقتدار ملی در هر زمان مطلوب است؛ بویژه در زمانی که دشمن‌های قدار در حال اعمال خصومت‌ها هستند که اسلام ستیزی را آغاز کرده‌اند؛ باید توجه داشت که آن‌ها خصومت ویژه‌ای با ملت مقاوم ایران دارند، بنابراین در شرایط فعلی ضرورت همبستگی، اتحاد و اتفاق بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره توجه مسؤولان به مشکلات اقتصادی برای جلوگیری از به وجود آمدن شکاف بین ملت و نظام ابراز داشت: دولت و قوه قضائیه باید در کنترل ارز و برخورد با متخلفان و سودجویان از وضعیت فعلی توجه جدی کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری قیمت بالای ارز را بر خیلی از کالاها تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: وقتی ارز گران می‌شود نخود و لوبیای تولید داخل هم گران می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر در مسؤولان اقتصادی کشور کسانی هستند که خوب کار نمی‌کنند، آن‌ها را عوض کنند و نمایندگان مجلس هم ترمیم مسؤولان اقتصادی کشور را خواسته‌اند که شاید مشکلات را تا حدی حل کند.

آیت‌الله مجتهد شبستری در پایان گفت: مردم هم باید شرح صدر داشته باشند؛ مسلمانان صدر اسلام هم در تحریم‌های انجام شده تحمل می‌کردند و خداوند پیروزی‌های برای آن‌ها به ارمغان آورد؛ الان وضع مردم با آن روزگار قابل مقایسه نیست اما مقداری گرانی و تورم است و مردم باید حوصله داشته باشند و با دولت همکاری کنند و انسجام بین دولت و ملت هم عاملی برای رفع مشکلات است، دشمنان توطئه‌های اقتصادی و تحریم‌هایی را پیش آورده‌اند که امیدواریم با اتحاد ملت و مسؤولان تأثیرگذار نباشد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات