۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۰۶۵
رییس رسانه ملی:

نوک تیز حمله دشمن برای دین زدایی از جامعه است ‌| به کمک حوزه و روحانیت نیاز داریم

علی عسکری با بیان این که اگر روحیه دینی در جامعه باشد بسیاری از مسائل حل خواهد شد، گفت: دشمن دقیقا نوک تیز حمله را برای دین زدایی و تخریب ایمان جامعه قرار داده است.
علی عسکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما به همراه جمعی از مدیران ارشد این سازمان در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با با بیان این که در زمینه معرفی احکام، اخلاق، اعتقادات اسلامی و معنویات برنامه های متعددی داریم، گفت: این برنامه ها به ویژه مسأله ولایت فقیه و رهبری اسلامی اولویت های درجه یک ما هستند.

وی افزود: ولایت فقیه منشأ قدرت کشور است و عامل بقای کشور به شمار می رود، درباره این که چگونه می توان بیشتر و بهتر مفاهیم و معارف دینی را منتقل کرد به صورت مداوم فکر و هم اندیشی می کنیم.

علی عسکری با بیان این که امروزه نیازمند عالمانی آگاه برای پاسخگویی به شبهات هستیم، اظهار داشت: ما به افرادی که بتوانند رسانه ای صحبت کرده و مفاهیم دین را انتقال دهند احتیاج داریم، باید از ظرفت عظیم حوزه و روحانیت در این زمینه استفاده کرد تا شخصیت هایی تربیت شوند که محل تأثیر باشند و پاسخگوی سؤالات و شبهات شوند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری مناسک در اسلام ادامه داد: انسان ها خوی جمعی دارند و جریانات جمعی مانند ماه محرم تأثیرات بسیاری بر جامعه خواهد داشت، در این مدت تأکید ویژه ای بر اهمیت دادن به مناسک کردیم چرا که بسیار مهم است و فرهنگ عمومی جامعه را شکل می دهد.

رییس رسانه ملی موضوعاتی مانند محرم، صفر، اربعین، رمضان، اعتکاف و شب های قدر را از مناسک اثرگذار دینی دانست که باید گسترش پیدا کنند و ابراز داشت: این موارد می تواند کمبودها را جبران کرده و فرهنگ ناب اسلام را گسترش دهد، این در حالی است که دشمنان می خواهند فرهنگ عمومی را تخریب کنند.

وی عنوان کرد: یوم الله های انقلاب اسلامی مانند 22 بهمن و روز قدس نیز از مناسک انقلابی و اسلامی است که بر آن ها کار می شود،  امروزه دشمنان هجمه های سنگینی علیه اسلام و دین انجام می دهند که باید پاسخ داده شود.

رییس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: مسأله مهم حفظ دین است چرا که اگر دین باشد بسیاری از مسائل حل خواهد شد، دشمن دقیقا نوک تیز جمله را برای دین زدایی و تخریب دین و ایمان جامعه قرار داده است.

وی همچنین از تولید سریال های دینی و مذهبی مانند حضرت موسی و حضرت سلمان خبر داد که به زودی با تأمین مالی ساخت آن ها آغاز خواهد شد./1323/

ارسال نظرات