۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۶۸۷۴۱
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت وگو با رسا:

نگارندگان نامه برای مذاکره با آمریکا خائن و به دنبال براندازی نظام هستند

حجت الاسلام فومنی پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را در راستای سیاست‌های دشمن دانست و گفت: امضای چنین نامه‌ای توسط افراد انگشت شماری از داخل کشور نشان از بی‌خردی، نادانی و بی‌سوادی آنان است.
حجت‌الاسلام محمد‌زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات

حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نوشتن نامه برخی از اصلاح طلبان به همراه اپوزیسیون مبنی بر لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا را اشتباه ارزیابی کرد و گفت: آن‌ها که خارج از کشور هستند و فرار کرده‌اند مواضع مشخصی دارند، آن‌ها از جمله کسانی هستند که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و بارها نامه‌هایی را به سازمان ملل و نهادهای دیگر بین‌الملل فرستاده‌اند تا کمکی در راستای براندازی این نظام باشد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: امضای چنین نامه‌ای توسط افراد انگشت شماری از داخل کشور نشان از بی‌خردی، نادانی و بی‌سوادی آنان است که تبعات آن را نسنجیده‌اند؛ باید پرسید، آمریکا تا الان چگونه کشوری بوده است؟ ترامپ فرد متفاوتی از سیاست‌های آمریکا نیست؛ پیش از این با آمریکا مذاکره شده است و آن‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند و خیانت کرده‌اند.

وی افزود: من برای این افراد متأسف هستم که ادعای سیاستمداری دارند و نامه‌ای امضا می‌کنند که کشور را به چالش بکشند و در آن دوگانگی ایجاد کنند یا باعث مسائلی مانند تحریم در آینده شوند.

حجت الاسلام فومنی نوشتن چنین نامه‌ای را همدستی و همکاری با دشمن دانست و گفت: چه مذاکره‌ای می‌توانیم با دشمن کشور که علناً می‌گوید برای براندازی نظام جمهوری اسلامی کار می‌کنم انجام دهیم؟ شما می‌خواهید از کسی که شمشیر را از رو بسته است خواهش کنید که چه کاری برایتان انجام دهد؟

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ابراز کرد: کار این آقایان کاملاً اشتباه بوده و باید از انقلاب، امام، رهبری و مردم ایران معذرت خواهی کنند که این نامه را نوشته‌اند؛ این کار خیانت واضحی است.

وی در پاسخ خبرنگار رسا مبنی بر اینکه آیا این نامه را می‌توان در رزومه اصلاحات ثبت کرد یا خیر، گفت: من این‌ها را اصلاح طلب نمی‌دانم؛ کسی که برانداز باشد اصلاح طلب نیست؛ این‌ها افرادی هستند که بارها نامه براندازی علیه جمهوری اسلامی ایران امضا کرده‌اند.

حجت الاسلام فومنی ادامه داد: کسانی که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی باشند اصلاح طلب نیستند و من این‌ها را اصلاح طلب نمی‌دانم./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات