۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۶۷۸۴۵
عارف در جمع خبرنگاران:

حجت الاسلام والمسلمین احمدی برای تحول علوم انسانی تلاش‌های زیادی کرد

رییس فراکسیون امید گفت: وی افزود: از سال ۶۰ که بنده با ایشان در ارتباط بودم جز خلوص، صمیمت، اخلاق و توجه به شعارها و آرمان‌های انقلاب هیچ چیز دیگری را ندیدم.
عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در جمع خبرنگاران در مورد شخصیت این عالم وارسته گفت: بارزترین ویژگی این عالم وارسته خلوص نیت و تقوا او بود، بنده از همان روزهای اول انقلاب فرهنگی در خدمت ایشان بودم و ایشان تمام وقت و انرژی خود را برای توسعه علم و فناوری در کشور گذاشت.

وی ادامه داد: ایشان در مرحله بازگشایی دانشگاه اقدامات شایسته‌ای داشت، زمانی که بنده در وزارت علوم مسؤولیت داشتم مهم‌ترین غدغه ایشان بازگشایی دانشگاه‌ها و پرداختن به مهم‌ترین موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها یعنی تامین استاد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در اوایل تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی مهم‌ترین مشکلمان استاد دانشگاه بود، خوشبختانه ایشان با اهتمامی که در این بخش داشت دانشگاه تربیت مدرس تشکیل شد، این دانشگاه ابتدا به صورت یک مدرسه و سپس ستاد بود که بتواند اساتید لازم را تامین کند اما ایشان یک دانشگاه برجسته در این خصوص را راه‌اندازی کردند.

عارف با اشاره به بخش علوم انسانی خاطرنشان کرد: دکتر احمدی در تحول علوم انسانی باتوجه به اهداف انقلاب و آن چیزی که لازم بود تلاش‌های بسیاری کرد، همچنین تشکیل سازمان سمت به موجب اینکه ما در انتشار کتب ارزشمند علوم انسانی به روز و خوب مشکل داشتیم یک خدمت ارزشمند بود.

وی افزود: از سال 60 که بنده با ایشان در ارتباط بودم جز خلوص، صمیمت، اخلاق و توجه به شعارها و آرمان‌های انقلاب هیچ چیز دیگری را ندیدم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه این اندیشمند در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصریح کرد: زمانی که تنها 5 الی 6 نفر عضو این شورا بودند ایشان حضور داشتند و نقش مهمی را ایفا می‌کردند و در بین اعضا شاید بیشترین وقت را دکتر احمدی می‌گذاشتند.

عارف در پایان گفت: وقتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی گسترش پیدا کرد و اعضای آن به 36نفر رسید باز هم ایشان جایگاه گذشته خود را داشت و هرگاه موضعی در مورد موضوعی داشت مورد توجه قرار می‌گرفت و از این رو یک چهره تاثیرگذار و مهم به شمار می‌رفت./۸۱۶/پ۲۰۲/ق

 

 

ارسال نظرات