۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۹۳۰
بیانیه کانون دانشگاهیان؛

تحلیل ناصواب دامن‌گیر رییس دولت‌های نهم و دهم شده است | انقلاب به شخص وابسته نیست

«متاسفانه کیش شخصیت و تحلیل ناصواب دامن گیر رئیس دولت های نهم و دهم شده و زاویه ای که ایشان از قبل از تحلیف دوره دوم ریاست جمهوری از خود نشان داد، با نامه نگاری ها و اقدامات هنجارشکنانه اخیر، به اوج رسیده است.»
کانون

به گزارش خبرگزاری رسا، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درخصوص مواضع ساختارشکنانه احمدی نژاد بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بهار سال ١٣٩٧چهلمین بهار انقلاب اسلامی است و خدای بزرگ را شاکریم که توفیق حیات در نظام اسلامى و خروج از ظل حکومت وابسته وطاغوتى را به جامعه ایرانی اهدا کرده است.

درک این نعمت بزرگ برای جامعه ای که ٨٠درصد جمعیت امروزآن مشاهده عینى وملموسى از دوره استبداد وانحطاط ستمشاهى ندارند چندان ساده نیست و این عدم شناخت، چالشی مهم است که ماموریتی خطیر رابردوش اگاهان ودلسوزان جامعه قرارمی دهد تابااتخاذ تدابیر و راهکارهای بهتر این مسئولیت رابه انجام رسانند.

بهرحال علیرغم خصومتها، چالش‌ها و تحریم‌هاى بی‌سابقه در این چهار دهه که هریک از آنها می‌توانست هر انقلاب و نظامی را با شکست مواجه سازد، موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ مادی و معنوی نصیب کشور شده است که باید از همه ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای برای شناساندن بهتر آن و زمینه سازی برای نیل به اهداف مهمتر استفاده کرد.

ضرورت این امر از آنجایی بیشتر نمایان می شود که بررسی علمی و کارشناسی تمامی دسیسه های٤٠ساله نشانگر این است که مهمترین هدف دشمنان قسم خورده و بدخواهان ملت ایران، اثبات ناکارآمدی نظام اسلامی در مدیریت جامعه و ناامید کردن مردم از ادامه راه امام و شهدا است.

نکته حائز اهمیت و در عین حال دردناک، ریزش بعضی شخصیتها و چهره های شاخص است که با وجود دارا بودن سابقه انقلابی و مبارزاتی، خدمت به مردم و ولایتمداری، در مسیر پرفراز و نشیب چهل ساله تحت تاثیر شبهات و القائات دشمن ازجمله برجسته کردن پاره ای ضعف ها، در کنار عوامل نفسانی چون حسرت دوری از قدرت و یا حزن ناشی از ادبار مردم به آنها و نیز وسوسه ها و تردیدافکنی خناسان و اطرافیان ناباب، به تدریج ضعف و استیصال خود را به حساب نظام گذاشته و از به بن رسیدن انقلاب سخن گفته اند و به تدریج راه و مرام خود را جداکرده اند.

مهندس بازرگان و نهضت آزادی در همان ماه ها و سال های اول به این جمع بندی رسیدند و در سالهای پایانی جنگ مرحوم منتظری، همچنین بخش عمده ای از جریان موسوم به اصلاحات امثال میرحسین موسوی، کروبی، مشارکت، مجاهدین انقلاب و نام های آشنای دیگری در زمره این ریزش ها هستند.

متاسفانه این کیش شخصیت و تحلیل ناصواب امروز دامن گیر رئیس دولت های نهم و دهم هم شده است و زاویه ای که ایشان از ایام قبل از تحلیف دوره دوم ریاست جمهوری از خود نشان داده بود با نامه نگاری ها و اقدامات هنجارشکنانه روزهای اخیر، به اوج رسیده است.

پذیرش و تحمل این اعوجاج برای دوستداران انقلاب اسلامی که انتخابات پرشورسال ۱۳۸۴ ریاست جمهوری را به خاطر دارند دشوار و ناگوار است که معتمد جمهور در پرچمداری عدالت و خدمت بی وقفه و بی منت به مردم، به نقطه ای برسد که امروز در پیشانی اقدامات یاس آفرین، و محل امید براندازان داخلی و خارجی قرار گیرد.

فروردین هر ساله یادآور نامه تاریخی امام راحل در خصوص عزل مرحوم منتظری از قائم مقامی رهبریست و متاسفانه ادبیات امروز آقای احمدی نژاد شباهت بسیار به صحبت های آن مرحوم پیدا کرده است.

جناب احمدی نژاد گویا فراموش کرده اقبال کم نظیر مردم در سال های ۸۴ و ۸۸ در واقع لبیک به گفتمان خدمت، عدالت و عزت در پرتو ولایت پذیری بود که حل مشکلات را در مردمی بودن و خدمت شبانه روزی، آبادانی را در گروی باور و پای بندی به شعار زیبای ما می توانیم و عدالت را در پرتو ولایت جستجو می کرد.

رهبر فرزانه انقلاب از ابتدای دوران زعامت، در برابر انحراف اشراف گرایانه و رویکرد توسعه گرایانه کارگزاران بدون عدالت اجتماعی و نیز انحراف توسعه سیاسی با القای آزادی بدون دین در دوران اصلاحات ایستادند و ضمن هدایت کلان نظام، نسل جوان، تحصیلکرده و مومن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را در زلال کلام دلنشین خود تربیت و رشد دادند که درنتیجه پیشگامان تغییر فضای گفتمانی کشور و بازگشت انقلاب به ریل اصلی و دمیدن رایحه خوش خدمت در فضای عمومی جامعه شدند.

آقای احمدی نژاد در پناه چنین تغییر و تحولی، اعتماد علما، نیروها و جوانان انقلابی و پرشوری را که چشم به احیای شعارها واهداف انقلاب اسلامی داشتند به دست آورد.

مخالفت با تجمل گرایی، ساده زیستی، مردم محوری، استکبار ستیزی، خدمت صادقانه، قانون مداری و تبعیت از ولی امر، مشخصه هایی بود که ایشان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری دوره های نهم و دهم کرد.

امااتخاذ مواضع و رفتارهای ساختارشکنانه، بست نشینی ها، بیانات، اطلاعیه هاو نامه نگاری های این روزها، موجب می شود که به ایشان یادآور شویم مراقب اژدهای نفس باشد!

از آن روز که حاشیه سازان حلقه پیرامونی و حواریون نااهل این توهم را القا کردند که این اقبال ۲۵ میلیونی به خاطرشخص وی است و دیگر نیازی به حمایت نیروهای متدین و دلسوز ندارد و وی دیگر شخصیتی فراملی است! نوع انتخاب معاون اول، خانه نشینی یازده روزه، کم اعتنایی به ارزشهای اسلامی و قانون، تن دادن به قواعدبازی سیاسی به سبک سیاستمداران عربگرا و جاه طلب و تشدید تنش ها و منازعات داخلی در شرایط فشار تحریم های ظالمانه به مردم که یک نمونه از آن ماجرای یکشنبه سیاه مجلس بود، حاشیه سازی های بلاوجه مانند ورود در مباحث تئوریک ازجمله طرح سوژه مکتب ایرانی و باستان گرایی افراطی بدون داشتن دانش و بینش لازم در مباحث نظری و اسلامی و خلاصه کم کاری نسبی ماههای پایانی دولت دهم و ادامه روحیه مشورت ناپذیری، خودبزرگ بینی و رفتار نامانوس بعد از دوره ریاست جمهوری عاقبتی را رقم زد که در بهت و ناباوری دوستدارانش، برخلاف توصیه خیرخواهانه و خصوصی رهبری که با انکار ضمنی وی و هواداران متعصبش پس ازاندکی برای اتمام حجت درپشت تریبون درس خارج علنی شد، احمدی نژاد بهمراه دو یار غارش وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شد و یاران دیروز را که اندک امیدی به تصحیح رویکرد نادرست وی داشتند کاملا ناامید ساخت.

امروز هم مع الاسف در مواردی حتی تندتر از اپوزسیون داخل و خارج کشور، ارکان و قوای سه گانه جمهوری اسلامی را نامشروع جلوه می دهد، این در حالی است که اساسا نظر، نقش و عملکرد ایشان درشکل گیری برخی نابسامانی ها حداقل بر مدیران متعهد وسخت کوش دولت نهم ودهم آشکار است.

اصرار بر کاندیداتوری مشایی و تخریب نیروهای انقلاب از سوی حامیان متعصب احمدی نژاد و البته تعدد کاندیداها و اوضاع ملتهب اقتصادی درسال ۹۲ ریاست جمهوری را دودستی تقدیم طیفی کرد که امروز تبعات زیان‌بار نوع نگاه و سبک مدیریت لیبرالی آنان راشاهدیم و متاسفانه اطرافیان پروپاقرص رئیس جمهور سابق انگار روحانی و تیم ناکارآمدش را ترجیح می دادند لذا درانتخابات ۹۴ مجلس و نیز ۹۶ ریاست جمهوری از تخریب جبهه انقلاب مضایقه نکردند!

درشرایط کنونی اگر چه مردم از ضعف آشکار بعضی مدیران دولتی و برخی نابسامانیها در حوزه های قضایی و تقنینی، به حق ناخرسندند، ولی پیمانشان با نظام و رهبری ناگسستنی است و راهکار برون رفت از معضلات را التزام به آرمانهای امام راحل و اصول انقلاب و انتخاب مدیران ونمایندگان شایسته، کارآمد و انقلابی می دانند و نتیجه رفتارساختارشکنانه را جز ضرر و زیان برای کشور و بهره برداری دشمنان کینه توز نمی دانند.

براین اساس به عنوان اساتید دلسوز و خیرخواه به نوبه خود رئیس جمهور سابق راب ه تجدیدنظر اساسی در مواضع و تصحیح رویکرد ناصواب خود دعوت می کنیم و ایشان را از حبط اعمال و زحمات گذشته برحذر می داریم و مشفقانه انذار می دهیم که جنجال آفرینی ها و تحرکات اخیر، صرفا موجب می شود نام احمدی نژاد به فهرست بعضی از اسلاف و روسای سابق افزوده شود همان نام آشنایانی که در فراز و فرودها و امتحانات الهی، مهر مردودی بر کارنامه آنها زده شد و اما انقلاب اسلامی فراتر از وابستگی به اشخاص با رویش های جدید در ایران و جهان راه روشن خود را با صلابت تداوم بخشید.

تنها آه وحسرت و خسران دنیا و آخرت برای کسانی است که نقض عهد کردند و از کاروان نور به سمت ظلمت و تباهی سوق داده شدند.

در پایان با درس آموزی از ۴۰ سال مجاهدت و استقامت ملت سرافراز ایران برسخن نورانی و امیدبخش امام عظیم الشان تاکید می کنیم که انقلاب اسلامی سنگرهای کلیدی جهان را یکی بعد از دیگری فتح خواهد کرد، همانطور که امروز با الهام از انقلاب و دم مسیحایی دو امام بزرگوار شاهد پیروزیهای عزتمندانه جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن هستیم و استیصال آمریکای جهانخوار، اروپای فریبکار، صهیونیست جنایتکار و ارتجاع خیانتکار برهمگان آشکارشده است و با فضل و نصرت الهی مردم متدین و شریف ایران با هدایت رهبر حکیم انقلاب و با استمرار راه افتخارآفرین شهدا نام خود را در شمار زمینه سازان ظهور منجی عالم بشریت ثبت خواهند کرد.

ماالنصرالامن عندالله العزیز الحکیم

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

/۸۱۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات