۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۶۱۸۱۵
نوبخت در آمل:

دولت برای حمایت از تولید و اشتغال در سال ۹۷ عزم جدی دارد

نوبخت گفت: برای تولید و اشتغال کشور در سال گذشته موفقیت نسبی داشتیم اما کافی نبوده که در سال ۹۷ باید تکمیل شود و برنامه ویژه ای در این عرصه داریم.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه کشور تکلیف راهبری و توسعه کشور را برعهده داشته و در این عرصه تلاش می کند.

وی تصریح کرد: در بودجه سال 97 منابع ویژه ای برای توسعه ملی و رفع مشکلات موجود در نظر گرفته شد و قرار است در سال جاری یک گام به جلو برداریم.

نوبخت ادامه داد: در سال 96 بیش از 50 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در کشور سرمایه گذاری شد که نظام بانکی نیز به کمک آمد و حدود 18 هزار میلیارد تومان برای 26 هزار بنگاه کوچک و متوسط تسهیلات اهدا شد.

سخنگوی دولت با بیان این که مهم ترین ماموریت دولت در سال 96 بنابر دستور مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال بوده است، گفت: برای تولید و اشتغال کشور در سال گذشته موفقیت نسبی داشتیم اما کافی نبوده است که در سال 97 باید تکمیل شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان داشت: در سال جاری 73 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاهها به منظور ایجاد فرصت های شغلی جدید داده می شود که استانها می توانند از این منابع برای توسعه استان خود استفاده کنند.

وی افزود: ضرورت دارد استانها ورود جدی داشته باشند تا بتوانند با بهره گیری از منابع مالی موجود برای توسعه اشتغال بهره گیری شایسته ای داشته باشند که هر استانی تلاش بیشتری داشته باشد می تواند از منابع موجود به نحو مطلوبتری استفاده کند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد:کارهای عمرانی در کشور باید با جدیت ویژه ای پیگیری شود تا زمینه افتتاح آن فراهم باشد که تحقق آن زمینه ساز توسعه عمران و آبادانی می شود.

محمد اسلامی، استاندار مازندران در این جلسه اظهارداشت: سند توسعه استان مازندران را بر مدار اقتصاد مقاومتی شناسایی کردیم و دوازده محور تدوین شد که در ذیل آن پروژه های گوناگون را داریم.

وی بیان داشت: رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی در استان با جدیت پیگیری می شود و تلاش داریم تا زمینه رونق تولید را فراهم کنیم که دستاوردهای بسیاری در آن وجود دارد، توجه به اشتغال و حمایت از کارآفرینان از جمله برنامه هایی است که با قوت بیشتری در سال جاری پیگیری می شود و تلاش داریم تا به حوزه صادرات نیز نگاه ویژه ای داشته باشیم.

گفتنی است؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به شهرستان آمل از عملیات اجرایی پروژه بزرگ سد هراز بازدید به عمل آورد و خواستار تسریع در احداث این پروژه با هدف حمایت از کشاورزان شد./1314/پ۲۰۳/ق

 

 

ارسال نظرات