۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۶۱۷۱۳
با تقدیر از افراد برگزیده؛

یازدهمین همایش پژوهش های قرآنی به کار خود پایان داد

یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن و استکبار ستیزی و با سخنرانی آیت الله اعرافی به کار خود پایان داد.
 همایش بین المللی پژوهش های قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت «قرآن و استکبار ستیزی» پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم استاد مهدی فروغی از قاریان و اساتید برجسته قرآن کریم استان قم به اجرای برنامه قرائت قرآن پرداخت و فضایی معنوی را بر این مراسم حاکم کرد.

سخنران ویژه این مراسم آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رییس جامعه المصطفی العالمیه بود که وی در این همایش با اشاره به محورهایی که پژوهشگران قرآنی باید ورود جدی داشته باشند بر ضرورت توجه به اصول فهم و اصول ناظر به تفسیر کرد.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی گام های بلندی در حوزه های مختلف فرهنگی، ترویجی، پژوهشی و آموزشی قرآن برداشته شده و کاروان بزرگی به حرکت در آمده و در عین حال قلمروهای جدیدی نیز پیش روی ما وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز دیگر سخنران در این همایش بود که وی نیز با اشاره به این که دشمنان می خواهند اسلام را به مسائل فردی و خصوصی خلاصه کنند، گفت: محققان و پژوهشگران قرآنی ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آیات قرآن را بررسی و به نسل امروز جامعه معرفی کنند.

وی افزود: دشمنان می خواستند اسلام را به نماز و روزه و مسائل شخصی خلاصه کنند ولی امام راحل ابعاد سیاسی اسلام را به جهانیان معرفی کرد؛ استعمارگران اضافه بر این که سیاست از دیانت جدا تأکید کردند که در شأن علمای دین نیست که در سیاست دخالت کنند.

در ابتدای این همایش رضا امانی دبیر یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در این مراسم از ارسال 1115 اثر به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این میزان 985 مورد داخلی و 130 مقاله از 15 کشور است.

وی بیان داشت: در 15 همایش استانی و منطقه ای 68 مقاله برتر راه یافته به مرحله بین المللی معرفی و ارائه شده است و همچنین از مقالات داخلی بالغ بر 500 مقاله و از مقالات خارجی30 مقاله انتخاب شده که در مجموعه مقالات به صورت الکترونیک رونمایی می شود.

امانی همچنین تحلیل عالمانه مبانی انقلاب اسلامی را یکی از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و از حضور چشم گیر پژوهشگران قرآنی در این همایش خبرداد.

در ادامه این مراسم از صاحبان 15 نفر از مقالات برتر از کشورهای عراق، تونس، هند، سوریه، لبنان و ایران تقدیر به عمل آمده و بیانیه پایانی این همایش نیز توسط دکتر فوزی علی العلوی و حجت الاسلام علیرضا شاهین قرائت شد.

رونمایی از کتب همایش و پوستر سال آینده همایش، پخش کلیپ پیام مراجع، پخش کلیپ استکبار ستیزی و اجرای گروه های تواشیح از دیگر بخش های این همایش به شمار می رفت.

یادآور می شود، روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیست و هشتم و بیست و نهم فروردین ماه نیز مقالات ارائه شده و برگزیده این همایش در دو نوبت صبح و عصر ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات