۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۶۰۴۶۹
آیت الله ری شهری:

مسؤولان حمایت از کالای ایرانی را به دور از شعار عملیاتی کنند

آیت الله ری شهری با تاکید بر اینکه همه مسؤولان وظیفه دارند به دور از هر گونه شعار زدگی حمایت از کالای ایرانی را در کشور محقق کنند، گفت: شعار سال نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امروز در دیدار مدیران و مسؤولان شهرری که در دفتر وی برگزار شد، گفت: مسؤولان برای آنکه بتوانند در پایان سال ارزیابی خوبی از عملکرد خود ارائه دهند باید از همین روزهای نخستین سال تصمیم بگیرند که چه کارهایی را باید انجام دهند تا در ارزیابی کارها یک قدم جلوتر از سالهای گذشته باشند.

وی افزود: هر مسؤولی اگر بخواهد در عملکردش موفق باشد ابتدا باید به منشور امیرمومنان(ع) که خطاب به مالک اشتر بیان داشتند توجه کرده و آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد. برهمین اساس به هر میزان این منشور در هر نظام حکومتی پیاده شود آن نظام به همان مقدار به اسلام نزدیک‌تر خواهد شد.

آیت‌الله محمدی ری شهری با تاکید بر اینکه کسب رضای الهی باید سرلوحه همه فعالیت مسؤولان قرار گیرد، ابراز کرد: اگر مسؤولی برای رضای خدا کار کند در قیامت شرمنده خداوند و مردم نخواهد بود. اقدام و فعالیت مسؤولان باید برای مردم آشکار و ملموس باشد به نحوی که مردم از آنان به نیکی یاد کنند و از آنان راضی باشند و نگویند که مسؤولان در قبال مردم کوتاهی کرده و رفتار خوبی نداشتند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه در مردم سالاری دینی هم خدا و هم مردم از حکومت و مسؤولان راضی هستند، اظهار داشت: مسؤولان زمانی می‌توانند رضایت خداوند و توده مردم را جلب کنند که فرمایش امیرمومنان علی(ع) را اطاعت کنند، ایشان فرمودند: ابتدا انسان باید به دنبال کسب رضای الهی باشد اگر خداوند از انسان راضی باشد مردم نیز از او راضی می‌شوند.

وی افزود: همچنین فرمودند: انسان باید ظاهر کارهایش را اصلاح کند تا خداوند باطن آن را تصحیح کند و دیگر آنکه با اصلاح رابطه خود با خدا می‌تواند رابطه خود با مردم را نیکو کند؛ خداوند می‌خواهد همه مردم در هر سمت و جایگاهی که هستند به وظیفه خود درست عمل کنند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به جایگاه ایران در جهان، گفت: امروز ما در شرایط سختی قرار داریم زیرا هیچ کشوری به اندازه ایران دشمن ندارد و بیشترین امکانات هم در اختیار دشمنان ما است اما ما نباید فراموش کنیم که ملت ایران خدا را دارد و در این چهل سال به یاری خداوند در برابر دشمنان مقاومت کرده و بر آنان پیروز شده‌ است بر هیمن اساس ما باید از اختلافات به شدت پرهیز کنیم چرا که اختلاف راهی برای نفوذ دشمن است. طبق صریح روایات؛ اگر بین امتی اختلاف افتاد باطل بر آن حاکم خواهد شد.

این استاد اخلاق ادامه داد: اگر جامعه‌ای دچار اختلاف شد این جامعه محکوم به فنا است و این سنت الهی است.

وی در پایان با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی موجب قدرتمند شدن کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: کشور هند در برابر استعمار با تکیه بر تولید ملی توانست مقاومت کند و قدرتمند شود، رهبر معظم انقلاب سال جدید را به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و همه مسؤولان وظیفه دارند به دور از هر گونه شعار زدگی این مهم را در کشور محقق کنند بنابراین شعار سال نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات