۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۰۲۵۱
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

شاخصه مهم توسعه اقتصادی کشور حمایت از تولیدکنندگان داخلی است

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: رسالت مهم مسؤولان نظارت بر تولیدات داخلی است از این رو، مسؤولان باید با حمایت اقتصادی، علمی و فنی از تولیدکنندگان داخلی از شرکت‌ها و کارخانه هایی که به دلایلی نامشخص در حال رکود هستند حمایت لازم را به عمل آورد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هنر آفرینش در فرهنگ اسلام گفت: بزرگ‌ترین و برترین هنر آفرینش حضرت زهرا(س)، امیرمومنان(ع) و تمام ائمه اطهار(ع) هستند این بزرگواران هنرمندانی هستند که رویه فکری آنها قرآن، نهج‌البلاغه، عاشورا، ایمان و تقوای الهی است.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال تقوا را پایه و محور اساسی تمام هنرهای عالم قرار داده است از این رو، ما باید در تمام حوزه‌های هنری ضمن حمایت از مقوله هنر بر مبنای تقوا و ایمان عمل کرده و از خداوند متعال بخواهیم تقوای ما را روز به روز افزون کند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با اشاره به اهمیت شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: امروز تکلیف همه ما این است که یکدیگر را به مصرف کالای ایرانی و داخلی تشویق و ترغیب کرده و از مدیران و تولیدکنندگان بخواهیم با رعایت حقوق مصرف‌کنندگان به تولید کالای مرغوب مبادرت ورزند.

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت مهم مسؤولان نظارت بر تولیدات محصولات از سوی تولیدکنندگان داخلی است افزود: مسؤولان باید با حمایت اقتصادی، علمی و فنی از تولیدکنندگان داخلی، شاخصه‌های صحیح کیفیت و کمیت را در اختیار آنها گذاشته و از شرکت‌ها و کارخانه‌جاتی که به دلایلی نامشخص در حال رکود و ورشکستگی هستند حمایت لازم را به عمل آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله باریک‌بین ابراز کرد: مردم با حضور پرشور خود در مراسم سالگرد آن مرحوم نشان دادند که قدردان مجاهدات و تلاش‌های آن بزرگوار هستند از همه مردم و مسؤولان تقدیر و قدردانی کرده و برای آن مرحوم علو درجات را از خداوند متعال خواستاریم.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) گفت: شهادت این امام بزرگوار را به تمام شیعیان تسلیت عرض کرده و امیدواریم طبق فرمایش آن حضرت که فرموده‌اند همواره باتقوا بوده و حق را رعایت کنید بتوانیم تقوای الهی را پیشه کرده و از باطل کناره‌گیری کنیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه مسیر باطل هیچ‌گونه خیری را برای انسان در پیش ندارد اضافه کرد: انسان باید در بیان حقیقت هراس نداشته و اطمینان داشته باشد که راه نجات در پیمودن مسیر حق است هیچ خیر و مصلحتی در راه باطل وجود ندارد باطل جز بیچارگی و خسران برای انسان چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به هوشیاری مردم و مسؤولان در برابر شیطنت‌های دشمن و استکبار جهانی عنوان کرد: استکبار جهانی مصداق بزرگ باطل و طاغوت است بارها تجربه شده است که در طول تاریخ هر کس دشمنی دشمنان را جدی نگرفت به شکست و رسوایی دچار شد و هر کس دوستی دشمنان را دنبال کرد به خواری گرفتار آمد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز ما وظیفه داریم عزت و استقلال مملکت خود را حفظ کنیم تصریح کرد: پیروزی و سربلندی ما به واسطه ایستادگی در برابر زورگویی‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی آمریکا است ما امروز وظیفه داریم عزت و سربلندی کشور را حفظ کرده و بدانیم که همیشه شیطان بزرگ با ما دشمن است و انسان عاقل همواره باید با شیطان دشمن بماند.

وی در پایان گفت: فرارسیدن روز ملی فن‌آوری را گرامی داشته و امیدواریم دوران درخشان این عرصه دوباره احیا شود و دشمنان ما ببینند که ما هر سال در عرصه فن‌آوری هسته‌ای حرف جدیدی برای گفتن داشته و ابتکار و خلاقیت خود را به نمایش خواهیم گذاشت./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات