۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۵۶۷۷۹
امام جمعه دندی:

فلسفه وجودی زکات حل مشکلات طبقه پایین جامعه است

امام جمعه دندی گفت: فلسفه وجوب زکات برای درمان مشکلات اقتصادی طبقات پایین جامعه و برقراری عدالت اجتماعی است.
حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب امام جمعه دندی زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در جلسه شورای زکات بخش انگوران با اشاره به جایگاه فریضه زکات در اسلام، اظهار کرد: زکات همتای نماز است و در 27 آیه قرآن دو فریضه در کنار هم آمده است.

وی با بیان اینکه زکات و نماز مثل دو ریل قطار و یا دو لبه قیچی باید در کنار هم باشند، تا حرکتی انجام گیرد، گفت: در روایات اسلامی آمده است، اگر کسی نماز بخواند ولی اگر زکات ندهد نمازش هم قبول نیست.

رییس شورای زکات بخش انگوران گفت: بر اساس قوانین دینی در حکومت اسلامی، متصدی جمع‌آوری زکات ولایت فقیه است، از همین رو کمیته امداد امام خمینی(ره) که مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری است، عهده‌دار این وظیفه شده است.

حجت‌الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه در مسأله زکات به تلاش و فعالیت بیشتری نیاز است، گفت: پیام مقام معظم رهبری به همایش زکات و طلب عفو به خاطر کم کاری در امر زکات، نشانه کم‌کاری‌ها از یک طرف و نیاز به تلاش بیشتر از طرف دیگر است.

امام جمعه دندی گفت: فلسفه وجوب زکات برای درمان مشکلات اقتصادی طبقات پایین جامعه و برقراری عدالت اجتماعی است.

حجت‌الاسلام حسینی نسب همچنین با اشاره به در پیش رو بودن عید نوروز و هفته احسان و نیکوکاری، گفت: مومنان نیکوکار در کنار خرید لباس نو به فرزندان خود، فرزندان نیازمند جامعه را فراموش نکنند.

گفتنی است، مصوبات جلسه نامگذاری خیابان یا میدان در شهر دندی و روستاها به نام زکات با همکاری بخشداری و شهرداری، اعطای حکم به دهیاران برای همکاری با شورای زکات، انشاء نویسی با موضوع زکات در مدارس متوسطه و تجلیل از انشاهای برتر با همکاری آموزش و پرورش، حضور و دیدار مسؤول زکات با کشاورزان عمده کار، همایش زکات در فصول کاشت و برداشت محصولات و  اعطای حکم از سوی مسؤول زکات به مبلغان در ماه رمضان برای تبلیغ فریضه زکات از جمله موضوعات مطروحه در این جلسه بود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات