۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۵۵۲۰۵
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

تنها موقوفه مربوط به عزاداری برای حضرت زهرا در زنجان هنوز به ثبت نرسیده است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در زنجان فقط یک موقوفه به منظور عزاداری برای حضرت زهرا (س) داریم، گفت: این موقوفه تازه شناسایی شده و هنوز کاملا به ثبت نرسیده است.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام موسی موسوی اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که طی روزهای آینده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اجرا می‌شود، طرح سوگواره یاس نبوی است.

وی با اشاره به اینکه طرح سوگواره یاس نبوی هر سال همزمان با ایام فاطمیه اجرا می‌شود، تصریح کرد: امسال نیز این سوگواره به مدت یک هفته اجرایی و در بقاع شاخص استان اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت، مراسم عزاداری صبح روز شهادت، همایش رهروان یاس نبوی در عصر شهادت و همچنین برگزاری مراسم شام غریبان از برنامه‌های اجرایی در قالب طرح سوگواره یاس نبوی است، گفت: برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، خطبه حضرت زهرا (س)  و برپایی نمایشگاه موضوعی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب طرح سوگواره یاس نبوی است.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین درباره موقوفات مربوط به حضرت زهرا (س) نیز اظهار کرد: هم اکنون تنها یک موقوفه مربوط به حضرت زهرا (س) و عزاداری برای ایشان داریم که البته تازه شناسایی شده و بنا به دلایلی هنوز به ثبت نرسیده است.

وی با بیان اینکه مردم و واقفان باید همت بیشتری داشته باشند تا موقوفات مربوط به این حضرت افزایش پیدا کند، گفت: البته اوقاف نیز در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم را انجام می‌دهد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه بیشترین موقوفات در استان زنجان مربوط به  امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) است، اضافه کرد: البته بیشتر موقوفاتی که برای ائمه معصومان (ع) وقف شده است، درباره روضه‌خوانی و عزاداری بوده و واقف در نیت خود قید کرده است که به نیت ائمه هزینه شود.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه وقف یک سنت حسنه و ماندگار است، از همین رو از رسانه‌های جمعی درخواست داریم، در این باره تلاش بیشتری برای فرهنگ‌سازی انجام دهند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات