۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۵۴۱۴۲
حجت‌الاسلام صبحی:

استقلال ایران، نخستین دستاورد انقلاب اسلامی است

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان استان زنجان، گفت: استقلال ایران اسلامی نخستین دستاورد انقلاب بود.
حجت‌الاسلام وهاب مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ماهنشان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام وهاب صبحی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی خود دستاورد سال‌ها مبارزه ملت مسلمان ایران و به خون غلتیدن هزاران شهید است.

وی با اشاره به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه امام خمینی "ره" وقتی در میان فریادهای استقلال، آزادی، ... و اشک شوق ملت مسلمان ایران، در بهشت زهرا کنار آرامگاه شهیدان قرار گرفتند، فرمودند "...من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم" عنوان کرد: این نخستین اقدام در استقلال سیاسی کشور بود.

حجت‌الاسلام صبحی با اشاره به اینکه حضور پیاپی مردم در انتخابات حکایت از آن دارد که انقلاب زنجیرهای اسارت و استبداد را پاره کرده و آزادی انتخاب ، اظهار نظر و دخالت در سرنوشت را به ملت ایران عطا کرده است، تصریح کرد: داشتن آزادی و حق تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کشور نیز یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی تدوین قانون اساسی منطبق با اسلام را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی خواند و اضافه کرد: تدوین قانون اساسی در ساختار نظام اجتماعی کشور تحولی عمیق به وجود آورد و حاکمیت الهی در قالب قوانین اسلامی پا به عرصه وجود نهاد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با اشاره به احیای فرهنگ اصیل اسلام پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: رژیم پهلوی، از بدو تأسیس، هر روز به طریقی در پی حذف اسلام از زندگی سیاسی_اجتماعی ملت ایران بود.

حجت‌الاسلام صبحی با اشاره به اینکه انقلاب فرهنگی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: این تحول دانشگاه‌ها کشور را که مرکز فعالیت گروه‌های منحرف و وابسته به شمار می‌آمد، پاکسازی کرد و کتب درسی را منطبق با نیازها و مصالح مردم و بر اساس اهداف متعالی اسلام تدوین کرد.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی مظاهر فساد و فحشا محو شده است، عنوان کرد: رواج فحشا و محرمات الهی در جامعه برای مردم مؤمن قابل تحمل نبود و محو این موضوع خود روزنه امیدی در زندگی مسلمان کشور بود و به نشانه این موضوع کافی است صدا و سیما و سینماهای امروز را با زمان طاغوت مقایسه کنید تا دریابید انقلاب چه کرده است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه پس از انقلاب شاهد تحول در نظام اداری بودیم، بیان کرد: پاکسازی عوامل بیگانه و تغییر ارزش‌های حاکم بر مراکز دولتی از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

حجت‌الاسلام صبحی با اشاره به اینکه در آن زمان عدم پایبندی به اسلام، بی حجابی و ... در گزینش افراد مؤثر بوده است، عنوان کرد: در پرتو تابش آفتاب انقلاب معیارهای گزینش تحول یافته، پایبندی به ارزش‌های الهی میزان ارزیابی افراد شده است.

وی با اشاره به اینکه تحول در ارتش و نیروهای مسلح یکی دیگر از خروجی‌های انقلاب اسلامی است، گفت: در آن زمان به خاطر همنشینی افسران با آمریکاییان و ... از باشگاه‌های افسران و روابط آنان مسایلی نقل می‌شد که برای یک مسلمان با غیرت شرم‌آور بود ولی امروز صف‌های نماز جماعت و تعبد نیروهای مسلح ما را به یاد صدر اسلام می‌اندازد.

وی با اشاره به تحول در مراکز آموزشی کشور در دوران طاغوت عنوان کرد: اختلاط پسر و دختران و وجود آموزگاران زن غرب‌زده در مدارس چه چیزی را به نسل جوان ما القا می‌کرد؟ جشن‌های چهارم آبان و ۲۵۰۰ ساله و مراسم استقبال از رئیس جمهور آمریکا و ... می‌رفت تا علاوه بر استقلال حیثیت و شرف این ملت رانیز بر باد دهد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان عنوان کرد: در چنین موقعیتی نسیم لطف الهی یک باره وزیدن گرفت و همه چیز را به سود دین باوران دگرگون ساخت.

حجت‌الاسلام صبحی با اشاره به اینکه مقایسه مراکز تعلیمی آن دوره با مدارس امروز و کوشش مسؤولان امور آموزشی در راستای شکوفایی فرزندان ملت هر منصفی را به تقدیر از انقلاب وا می‌دارد، بیان کرد: البته باید بیش از پیش مواظب بود که مفاسد اجتماعی و اخلاقی به گونه‌ای دیگر نسل جوان کشور را تهدید نکند.

وی با اشاره به قطع رابطه با صهیونیست‌ها و نژادپرستان و حمایت از ملل محروم اضافه کرد: پشتیبانی از ملل مسلمان و مستضعف و محرومان جهان آرزوی دیرینه مردم مسلمان ایران در روابط خارجی به شمار می‌آمد که با راهنمایی‌های امام راحل (ره) تحقق یافت.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان اضافه کرد: در مرکز ام‌القری اسلامی به جای سفارت اسرائیل، نمایندگان فلسطینیان و محرومان آفریقا دفتر نمایندگی گشودند و از حمایت‌های مادی و معنوی مؤمنان ایران برخوردار شدند.

حجت‌الاسلام صبحی با اشاره به عزت و عظمت ملی عنوان کرد: آنچه سبب شد تا ملت در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی ابر قدرت‌ها، هشت سال دفاع مقدس و فشارها و تحریم‌های دوره سازندگی بعد از جنگ مقاومتی بی‌نظیر از خود نشان دهد عزت و عظمتی است که در سایه عمل به آیات الهی به دست آورده است.

وی با اشاره به اینکه ضمانت حفظ و تداوم ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب که تا امروز هزاران تن از عزیزترین فرزندان اسلام به پای آن قربانی شده‌اند، مسئله‌ای جز هوشیاری و احساس مسؤولیت همه اقشار ملت در قبال خون شهدا و جانبازان و اهداف متعالی انقلاب اسلامی نیست، گفت: باید آگاه بود که آنچه اهداف و ارزش‌های انقلاب محسوب می‌شود و مایه  افتخار ماست اکنون مورد تهاجم همه جانبه  اشرار قرار گرفته است و اگر چاره‌ای نیندیشیم به یقین جز صورت و ظاهری بیش باقی نخواهد ماند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات