۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۵۲۸۶۵
معاون جهاد فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان:

دوره سوم مدارس علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود

تیموریان گفت: در دوره سوم مدارس علوم انسانی اسلامی که حدود ۱۴۰ نفر حضور خواهند داشت به مدت چهار روز در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار می‌شود.
حوزه علوم اسلامی

مصطفی تیموریان، معاون جهاد فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره برگزاری سومین دوره مدارس علوم انسانی اسلامی، گفت: مدارس علوم انسانی اسلامی از ابتدای تابستان ۹۶ طی فراخوانی، از میان هزار نفر از داوطبان ثبت نام شده، با توجه به ملاک‌های موردنظر پس از مصاحبه دویست نفر را انتخاب کرد.

وی افزود: یکی از ملاک‌های گزینش این دویست نفر دانشجو این بود که دانشجویان با رشته خود در سطح بالایی آشنایی داشته باشند و منابع اسلامی رشته های خود را از مدارس علوم انسانی اسلامی دریافت کنند به همین علت عمدتاً از میان دانشجویان ارشد و دکتری انتخاب شدند.

معاون جهاد فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ابراز داشت: داوطلبان مدارس علوم انسانی اسلامی در چهار مدرسه مدیریت اسلامی، هنر و معماری اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی و روانشناسی اسلامی تحصیل و فعالیت علمی و تخصصی خود را از اواخر مرداد ماه 96 در کارگاه‌های استادمحور آغاز کرده‌اند.

وی اظهار داشت: دوره اول مدارس علوم انسانی اسلامی به مدت شش روز در مرداد ماه و شهریور ماه ۹۶ برگزار شد. دانشجویان در یک دوره مبانی فلسفه، شناخت شناسی و انسان شناسی را دریافت می‌کنند سپس کار تخصصی مرتبط با رشته آنها آغاز خواهد شد.

تیموریان در ادامه بیان داشت: دوره دوم مدارس علوم انسانی اسلامی به مدت سه روز در مهر ماه برگزار شد و دوره سوم به مدت چهار روز در دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم بهمن ماه ۹۶ برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به ریزش هایی که در هر مرحله صورت گرفته، در هر دوره بنا بر کارهای پژوهشی که از سوی دانشجویان پیگیری و تحویل داده شده است، نهایتاً از دانشجویان فعال دعوت به عمل آمده است، به این ترتیب در دوره سوم مدارس علوم اسلامی انسانی حدود ۱۴۰ نفر حضور خداهند داشت. اساتید این دوره حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و حجت الاسلام فرید موالی زاده از اساتید حوزه و دانشگاه است.

معاون جهاد فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ابراز داشت: در کنار دوره مبانی که دانشجویان کارهای تقریب نویسی و مقاله نویسی را تحویل می‌دهند، دوره تخصصی نیز آغاز خواهد شد. دوره چهارم این مدارس در اسفند ماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساعت برگزاری دوره سوم کلاس های علوم انسانی اسلامی از ۸ تا ۱۶ و مکان برگزاری کلاس‌ها در چهار مدرسه مذکور، واقع در خیابان فاطمی، نبش خیابان جمال زاده، پلاک 268، ساختمان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است. مدارس مدیریت اسلامی، هنر و معماری اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی و روانشناسی اسلامی زیر نظر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان فعالیت می‌کنند.

گفتنی است؛ ثبت نام و فراخوان دوره آینده مدارس علوم اسلامی انسانی در اردیبهشت ماه ۹۷ برگزار خواهد شد./۹۶۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات