۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۵۱۹۶۲
آیت‌الله سعیدی:

مطالبه گری فرهنگی سبب افزایش رضایت عمومی مردم می‌شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مطالبه گری در عرصه فرهنگ را مهم‌ترین رسالت شوراهای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: مطالبه‌گری فرهنگی سبب افزایش رضایت عمومی مردم می‌شود.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن محراب آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه حل مشکلات مردم باید در اولویت نخست مسؤولان باشد و مسؤولان بدون توجه به رتبه‌بندی مناطق باید معضلات فرهنگی را برطرف کنند، گفت: مهم‌ترین رسالت مردم و مسؤولان تلاش برای رفع معضلات فرهنگی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه جامعه اسلامی محل اجرای سنت های پسندیده الهی و معروفها است، افزود: متأسفانه در حال حاضر در عرصه فرهنگی شاهد به وجود آمدن آیین ها و سنت هایی هستیم که به هیچ وجه با اسلام منطبق نبوده و این سنت های ناپسند و نامناسب باید در جامعه از بین رفته و سنت های پسندیده الهی جایگزین آنها شود.

آیت الله سعیدی مطالبه گری در عرصه فرهنگ را مهم ترین رسالت شوراهای فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شوراهای فرهنگ عمومی قدرت و توان اجرایی مصوبات را ندارند، می توانند در عرصه فرهنگی مطالبه گری داشته و به دنبال راهکارهای مناسب برای پیگیری مطالبات مردمی باشند.

امام جمعه قم مطالبه‌گری فرهنگی را امری ارزشمند توصیف کرد و افزود: مطالبه گری در عرصه فرهنگ از سوی شوراهای فرهنگ عمومی زمینه تلاش و فعالیت هر چه بیشتر مسؤولان را فراهم کرده و در نتیجه مطالبه گری فرهنگی زمینه ساز افزایش رضایت عمومی مردم از مسؤولان و عملکرد نظام می شود.

وی با بیان اینکه نداشتن جایگاه اجرایی نمی‌تواند مانعی برای تذکر دادن به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باشد، تصریح کرد: افراد باید در عرصه مطالبه گری فرهنگی از ادبیات خاصی استفاده کنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه مردم نباید نسبت به شوراهای فرهنگ عمومی بی تفاوت باشند، خاطر نشان کرد: انجام فعالیت فرهنگی نیازمند اجماع عمومی و بهره مندی از آرای مختلف است بنابراین استفاده از مشورت های مردمی باید در دستور کار شوراهای فرهنگی عمومی قرار گیرد؛ زیرا بهره جستن از مشورت مردمی می تواند بستر انجام فعالیت های مختلف را برای مسؤولان و متولیان امر آسان کند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات