۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۵۱۵۹۰
با امامت ‌آیت الله خرازی؛

مردم قم در مصلای قدس «نماز باران» اقامه کردند

مراسم اقامه نماز باران به امامت آیت الله خرازی عضو برجسته جامعه مدرسین و با حضور گسترده علما و مردم قم در مصلای قدس برگزار شد.
نماز باران قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اقامه نماز باران به امامت آیت الله سید محسن خرازی عضو برجسته جامعه مدرسین و با حضور گسترده علما و مردم قم در مصلای قدس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم معنوی علمایی همچون آیت الله مرتضی مقتدایی، آیت الله سید محمد سعیدی، آیت الله  رضا استادی، حجج اسلام والمسلمین حسین ملکا، محمد رضا آشتیانی و دیگر علما و مسؤولان استانی حضور داشتند.

آیت الله رضا استادی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به برخی عوامل محرومیت انسان از باران رحمت الهی و ایجاد خشکسالی گفت: یکی از عوامل خشکسالی زکات ندادن است چرا که چنین کسی میتواند قرض الحسنه دهد اما این کار را نمی کند و به سبب آن خشکسالی می آید.

وی ظلم به یتیم را دیگر عامل مؤثر در ایجاد خشکسالی دانست و افزود: تاثیر گناه در عدم بارش باران به اندازه ای است که در دعاهای بسیاری داریم که معصوم از خداوند می خواهد گناهانی را که سبب منع از باران رحمت الهی می شود، بیامرزد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که  شکرگزاری از نعمت های خداوند باران رحمت الهی را نازل می کند؛ رعایت نکردن حق یکدیگر، کم فروشی و ترک امر به معروف و نهی از منکر را از عواملی برشمرد که سبب محرومیت انسان از بهره مندی از باران رحمت الهی می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سنت امتحان و ابتلای الهی برای بندگان ابراز داشت: وقتی که مشکلی شایع می شود به این دلیل است که خداوند می خواهد بندگان را امتحان کند.

وی عنوان کرد: حتی نمازها استجابت ظاهری نداشته باشد باید خوشحال باشیم که آن را انجام می دهیم و عبادت خداوند متعال را می کنیم، ابتلا به خشکسالی است که ما را اینجا جمع کرده تا با نماز به یاد خداوند باشیم و طلب باران رحمت الهی کنیم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات